Ekonomģeogrāfs skolu optimizācijas procesā veiktās reformas sauc par butaforiskām (2)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka/LETA

Skolu tīkla sakārtošanas procesā iepriekš veiktas butaforiskas reformas, tādu viedokli trešdien Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijā pauda ekonomģeogrāfs Jānis Turlajs.

Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijā pauda ekonomģeogrāfs Jānis Turlajs.

Komisijas sēdē, kurā diskutēja par optimālu skolu tīklu, pārmests, ka skolu tīkla optimizācija pretēji solītajam nav nesusi nepieciešamo finansiālo ietaupījumu, ko varētu novirzīt pedagogu atalgojumam.

Turlajs, kurš kopā ar kolēģiem izdevniecībā "Jāņa sēta" iepriekš veica Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) pasūtītu pētījumu par Latvijas skolu tīklu, pauda, ka vairums pagājušajā gadā veikto skolas tīkla optimizācijas darbu faktiski nav nesuši cerētos līdzekļu ietaupījumus, jo reorganizācijas notikušas "uz papīra".

"64 skolas reformētas, iegūti tikai 1,4 miljoni eiro. Protams, tas nav nekas. Es esmu iepazinies ar to, kādas bija reformas - tās bija reformas "uz papīra". 64 butaforiskas reformas veiktas - protams, ka tām nebija nekāda ekonomiska efekta," teica Turlajs.

Viņš pauda, ka sabiedrībai beidzot ir jāpastāsta, cik realitātē izmaksā viena skolēna izglītošana katrā konkrētā skolā, skaidrojot, ka reālās izmaksas var atšķirties pat vairākas reizes.

Kā ziņots, pēc IZM pasūtījuma veiktajā pētījumā "Optimālā vispārējās izglītības iestāžu tīkla modeļa izveide Latvijā" cita starpā secināts, ka vidusskolas 10.-12.klašu posmā klasē būtu jāmācās vismaz 25 skolēniem, savukārt sākumskolas klasē būtu jāmācās ne mazāk kā sešiem skolēniem.

Pētījumā, kurš tika prezentēts 2017.gada nogalē, norādīts, ka skolēnu un skolotāju skaita attiecība jāpalielina aptuveni 1,5 reizes, vienlaikus rodot priekšnoteikumus gan skolotāju atalgojuma un skolu aprīkojuma līmeņa celšanai, gan pārejai uz jauno izglītības saturu. Pētījuma autori toreiz pauda pārliecību, ka ar esošo finansējumu to iespējams paveikt, tikai veicot skolu tīkla optimizāciju.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu