"Luminor" jaunās sistēmas ieviešanā plāno ieguldīt vairākus desmitus miljonu eiro

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters / Scanpix

"Luminor Bank" klientu datu pārcelšanā uz vienoto sistēmu, kā arī jaunās sistēmas ieviešanā divu trīs gadu laikā plāno investēt vairākus desmitus miljonu eiro, intervijā aģentūrai LETA sacīja "Luminor Bank" filiāles vadītāja Latvijā Kerli Gabrilovica.

"Kopumā migrācijā un arī jaunu sistēmu ieviešanā divu trīs gadu periodā mēs plānojam ieguldīt vairākus desmitus miljonu eiro," teica Gabrilovica, piebilstot, ka Latvijā uz vienoto sistēmu plānots pārcelt vairāk nekā 80 000 klientu datus, savukārt Baltijā kopumā šīs pārmaiņas ietekmēs vairāk nekā 200 000 klientu, no kuriem lielākā daļa ir privātpersonas.

Viņa arī atzīmēja, ka Lietuvā migrācija skars proporcionāli mazāku klientu skaitu, ņemot vērā, ka kādreizējo DNB klientu daļa, kuriem nekas nemainīsies, ir lielāka, savukārt Igaunijā ir jāmigrē faktiski visi klienti, jo tur lielākā daļa klientu nāk no "Nordea" puses, jo DNB strādāja tikai ar biznesa klientiem.

Gabrilovica atgādināja, ka izmaiņas skars tos bankas klientus, kuri šobrīd turpina saņemt pakalpojumus, izmantojot kontus, kuru numurā ir redzami burti "NDEA".

"Šobrīd aktīvi strādājam, lai šo pārmaiņu rezultātā "Luminor" klienti varētu saņemt visas jauno digitālo risinājumu priekšrocības un mēs nodrošinātu pēc iespējas mazāk neērtību pārmaiņu laikā. Attiecīgi viņiem būs gan jaunas maksājumu kartes, gan internetbanka. Mēs vienādosim arī pakalpojumus un arī tādā veidā mēs varam paātrināt ikviena jauna pakalpojuma ieviešanu. Piemēram, pašlaik viena puse mūsu klientu var lietot "Smart-ID", otra vēl ne. Līdz ar to tas nozīmīgi atvieglos arī klientu apkalpošanas darbu, jo šobrīd bieži ir jāstrādā divās sistēmās, un tas ir gan lēnāk, gan sarežģītāk," skaidroja Gabrilovica.

Viņa piebilda, ka klientu datu pārcelšanu uz vienoto sistēmu banka sāks orientējoši aprīlī ar privātpersonām, savukārt biznesa klientu datu pārcelšana sāksies vēlāk, jo viņu pakalpojumi ir vissarežģītākie. "Katrā valstī ir savas sarežģītās puses, bet kopumā mēs gribam klientu migrāciju veikt pietiekami īsā periodā, lai pēc tam jau varam koncentrēties uz jauniem risinājumiem un mūsu dzīve kļūtu gan vienkāršāka, gan labāka," teica Gabrilovica, norādot, ka datu pārcelšanu paredzēts pabeigt līdz nākamā gada pirmā ceturkšņa beigām.

Tāpat "Luminor Bank" filiāles vadītāja Latvijā sacīja, ka banka par klientu datu pārcelšanu plāno rīkot ļoti plašu informēšanas kampaņu.

"Kā jau parasti, kad tiek ieviests kaut kas jauns, daļa klientu reaģē uzreiz, daļa dažas nedēļas pirms pašām termiņa beigām un daļa - tikai pēc tam. Vecos kontus mēs pēc migrācijas noslēgšanās uz laiku no trim līdz sešiem mēnešiem saglabāsim atkarībā no klientu grupas, lai nerastos problēmas gadījumā, ja kāds arī būs kaut ko nokavējis. Taču mēs arī plānojam ļoti plašu informēšanas kampaņu, mēģinot aizsniegt klientus dažādos saziņas kanālos. Daļa klientu noteikti paši tiks galā, daļai vajadzēs palīdzēt, un ar to mēs arī rēķināmies," sacīja Gabrilovica.

Jau vēstīts, ka 2017.gada oktobrī Baltijas valstīs darbu sāka "Nordea Bank" un DNB apvienotā banka "Luminor Bank", savukārt šogad janvāra sākumā tika pabeigt Baltijas valstīs strādājošo "Luminor Bank" pārrobežu apvienošana, bankai turpinot darbību ar centrālo biroju Igaunijā un filiālēm Latvijā un Lietuvā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu