Latvieši dosies 10 000 km motoceļojumā pa Āfrikas dienvidiem

FOTO: Publicitātes foto

Pirms oficiālās motociklu sezonas atklāšanas aprīļa nogalē BMW sadarbībā ar “Adventure Team Latvia” devās gleznainos un izaicinošos ceļojumos uz Dienvidāfriku un Maroku. Eksperti un motosporta entuziasti dalās ar maršrutu idejām un noderīgiem padomiem, dodoties baudīt citu kontinentu burvību ar dzelzs rumakiem

“BMW motocikli vienmēr ir iemiesojuši ceļotāja garu. Ar prieku atbalstām “Adventure Team Latvia”, piešķirot ceļotājiem jaunākos BMW F850 GS Adventure tūrisma motociklus moto ekspedīcijā uz Dienvidāfriku. Uzlabotais modelis ir perfekti piemērots tiem, kuri mēro tālus braucienus bezceļa vai nosacīta ceļa apstākļos. Savukārt GS motors ļaus izbaudīt brauciena jaudu un komfortu. Uzticamais BMW ceļa biedrs apņēmīgi tupinās ceļu, neskatoties uz izaicinošākajiem ārējiem apstākļiem,” stāsta “Inchcape Motors Latvia” BMW grupas valdes loceklis Ivars Norvelis.

Rietošās saules zeme – Maroka

Kad dodies ceļojumā ar motociklu, galamērķis vairs pat nav nozīmīgs. Būtiskākais ir pats ceļojuma maršruts. Moto ceļojumā uz Maroku februāra sākumā uz divām nedēļām devās astoņi brīvības gara baudītāji “BMW Motorrad” produktu speciālista Jāņa Žēlastības un “Adventure Team Latvia” vadītāja Sandija Hāna vadībā. Ar dzelzs rumakiem ceļotāji mēroja 3500 kilometrus.

FOTO: Publicitātes foto

Ceļojuma daļa, kuru jāveic tuksnesī, sākās Gelmīmā. Šī Marokas dienvidu pilsēta tiek dēvēta par tuksneša vārtiem un bija starta vieta braucienam Sahāras tuksnesī - no Gelmīmas līdz pat Atlantijas okeānam.

“Lai labāk iepazītu vietējo kultūru un cilvēkus, brauciena lielākajā daļā mēs centāmies izvairīties no pilsētām un tūristu iecienītām vietām, tā gūstot reālu priekšstatu par Marokas iedzīvotāju ikdienu. Tādēļ dažas naktis nakšņojām reģionam raksturīgajās beduīnu teltīs vai arī savās līdzņemtajās teltīs,” stāsta Žēlastība.

FOTO: Publicitātes foto

Brauciena laikā dalībnieki izmēģināja spēkus arī vairāku leģendārā “Dakaras” rallijreida posmu pieveikšanā. “Ņemot vērā reljefu, pagātnē tieši Marokas posms bijis sarežģītākais daudziem rallijreida braucējiem. Tādēļ šis bija īpaši izaicinošs pārbaudījums arī moto ekspedīcijas dalībniekiem,” - tā Hāns.

FOTO: Publicitātes foto

Ja plānojat baudīt Maroku ar savu motociklu, it īpaši neprognozējamos ceļu apstākļos, ekspedīcijas vadītāji iesaka rūpīgi sagatavoties ceļojumam un iegādāties motociklam papildaprīkojumu. Piemēram, ļoti vērtīgi būtu pasargāt motoru ar motocikla kartera aizsargu. Savukārt, ja plānojat braukt pa tuksnešiem, lieliski ceļa biedri būs tieši mazāki motocikli.

Ar degvielas uzpildes stacijām Marokā problēmu nav, nomaļākos ciemos degvielu tirgo ceļa malā pieclitrīgās plastmasas pudelēs. Savukārt, ja vēlēsieties dalīties ar ceļojuma iespaidiem sociālajos tīklos, vislabāk ir izvēlēties operatorus ar plašāko tīkla pārklājumu - “Orange” vai “Maroc Telecom”. Jāņem vērā, ka viens gigabaits izmaksās vienu eiro.

FOTO: Publicitātes foto

Kontrastu apvītā Dienvidāfrika

Ievelkot elpu pēc Marokas izaicinājuma, biedrības “Adventure Team Latvia” dalībnieki un pieredzējuši moto braucēji - Sandijs Hāns un Jānis Traubergs - jau šā gada aprīlī dosies 33 dienu ekspedīcijā, apceļojot Āfrikas dienvidu valstis - Namībiju, Dienvidāfriku un Botsvānu. Ekspedīcijas laikā ceļotāji ar BMW F 850 GS Adventure motocikliem plāno veikt 10 000 km.

Ekspedīcija “Āfrika 2019” ir ceļojums, kas prasa lielu uzdrīkstēšanos, rūpīgu plānošanu, augstu psiholoģisko noturību un labu fizisko sagatavotību. Tās laikā, pārvarot dažādus izaicinājumus, moto ceļotāji šķērsos pasaulē senāko tuksnesi Namībijā, kas plešas 2000 kilometru garumā gar Atlantijas okeāna piekrasti. Botsvānā brauciens notiks pa milzīgiem sālsezeriem un sauso savannu, kas lietus periodā uz ilgu laiku pārplūst un kļūst par oāzi daudziem savvaļas dzīvniekiem.

FOTO: Publicitātes foto

Savukārt Dienvidāfrikas Republikā ceļotāji iepazīs unikālus dabas parkus un, ceļojot gar okeāna piekrasti, sasniegs leģendām apvīto Labās cerības ragu un Āfrikas kontinenta galējo dienvidu punktu - Adatas ragu, kas atdala Atlantijas un Indijas okeānu.

“Pateicoties 21 collas priekšējam ritenim, braucējiem būs viegli pārvarēt dažāda veida ceļa segumus, bet divcilindru rindas dzinējam ar 95 zirgspēkiem ir augsts griezes moments un enerģisks raksturs. Tāpat jaunajam motociklam ir izteikti lielāks vējstikls, ko var regulēt divos augstumos, kā arī roku aizsargi, kas nodrošinās labāku aizsardzību pret vēju un nepatīkamiem laika apstākļiem,” stāsta “BMW Motorrad” zīmola vadītājs Jurģis Bergs.

“Pēc ekspedīcijām Eirāzijā sajutām, ka esam šo kontinentu labi iepazinuši, savukārt Āfrika būs izaicinājums mums pašiem. Ja Sibīrijā un Mongolijā bija jāuzmanās no lāčiem, tad Āfrikā var satikt daudz vairāk dzīvnieku, piemēram, hiēnas, nīlzirgus, lauvas, čūskas. No dzīvniekiem nebaidāmies, tomēr tas prasa rūpīgāku gatavošanos un plānošanu. Piemēram, jāņem vērā, ka Botsvānā ir viena no lielākajām ziloņu populācijām pasaulē,” tā Traubergs.

Kā otru lielāko izaicinājumu moto ceļotāji piemin ceļu stāvokli, kas būs liels pārbaudījums arī motocikliem. Pirms ekspedīcijas tie tiks rūpīgi testēti, jo vismaz 70% maršruta tiks braukti bezceļu vai nosacīta ceļa apstākļos.

FOTO: Publicitātes foto

“Tas, ka šajā kontinentā paši būsim jauniņie, sajūtu līmenī noteikti palīdzēs nodot šo jaunatklājēju garu arī visiem tiem, kuri sekos līdzi ekspedīcijai gan dienasgrāmatās jau tās laikā, gan pēc tam - TV sērijās. Tā kā par šādu piedzīvojumu ar motocikliem Latvijā raidījumu vēl neviens nav veidojis, esam tie, kuriem jāuzstāda latiņa arī šajā lauciņā. Plānojam atklāt Āfriku ar motocikliem ne tikai paši sev, bet arī skatītājiem,” stāsta Hāns.

“Āfrika 2019” notikumiem varēs sekot līdzi “Adventure Team Latvia un “BMW Motorrad Latvija” “Facebook” lapās.

Uz augšu