Ziemeļkorejas galvaspilsēta Phenjanā notiek plaša sabiedriskā transporta sistēmas atjaunošana. Pilsētas ielās parādās jauni tramvaji un autobusi, kā arī metro vagoni. Sāktā sabiedriskā transporta atjaunošanas kampaņa paredzēta, lai parādītu vadoņa Kima Čenuna darbus dzīves līmeņa uzlabošanā.
Kā vēsta aģentūra “Associated Press” (AP), Ziemeļkorejas galvaspilsētā dzīvo vairāk nekā trīs miljoni cilvēku, kuriem ik dienas jāsaskaras ar transporta problēmām, jo iespējas nokļūt skolā vai darbā ir ļoti ierobežotas.
Vispirms Ziemeļkorejas kontrolētie mediji paziņoja par jaunu un modernu metro vagonu ražošanu. Tagad pilsētas ielās parādījušies trīs jauni tramvaji.
Vietējie transporta uzņēmumu pārstāvji norāda, ka jauno tramvaju ietilpība ir 300 pasažieru. Vispirms pasažieriem kasē jāiegādājas biļete, un pēc iekāpšanas tā jāaktivizē īpašā ierīcē.
Lētākā biļete braucienam Phenjanas sabiedriskajā transportā, neatkarīgi no tā veida – tramvaja, metro, autobusa vai trolejbusa, maksā piecus vonus (0,05 centus). Vietējās varasiestādes apsver iespēju ieviest valstī arī maksas ceļus.
Tomēr privātie automobiļi Phenjanā ir retums. Ielās arvien vairāk parādās taksometri, taču tie vienkāršajiem iedzīvotājiem nereti ir pārāk dārgi. Ļoti populārs pārvietošanās līdzeklis pilsētā ir velosipēdi. Mopēdi un motocikli Ziemeļkorejā ir ļoti liels retums.
Metro stacijas Phenjanā būvētas pēc līdzīga principa kā padomju Maskavā. Tās atrodas dziļi pazemē, un tur esošie cilvēki var pārciest arī kodolbumbas sprādzienu.