Gandrīz puse interneta lietotāju izmanto reklāmu bloķētājus

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Reklāmu bloķētāji ir pārlūkprogrammu rīki, kas lietotājam bloķē reklāmdevēju izvietotās reklāmas, līdz ar to lietotājs šīs reklāmas neredz. Lasi tālāk, kāpēc šādu bloķētāju izmantošana nav ieteicama.

Starptautiskais interneta izpētes un tehnoloģiju uzņēmums un eCOM360 konferences atbalstītājs Gemius ir veicis aptauju, kurā noskaidrots, ka 47% Latvijas interneta lietotāju izmanto reklāmu bloķētājus un 68% no interneta lietotājiem, kuri šādus rīkos vēl neizmanto, atzina, ka vēlētos tādus izmantot. Šobrīd šāds bloķētājs ir pat iebūvēts populārajā pārlūkprogrammā Google Chrome.

Izmantojot bloķētājus lietotājs galvenokārt iegūst to, ka lapa ātrāk lādējas un reklāmas nenovērš lietotāju uzmanību no pašiem rakstiem. Tomēr, kā uzsver arī pats Gemius - reklāmas bloķētāju izmantošanai ir negatīvas sekas, jo tieši ieņēmumi no reklāmas ir interneta medija galvenais ienākumu avots un arī drukāto un citu masu mediju neatņemama sastāvdaļa ir reklāmas. Tā kā interneta mediji, lielākoties, ir pieejami bez maksas, tad, izvēloties bloķēt reklāmas, tiek atņemta nauda, kas varētu tikt iztērēta satura uzlabošanai, vai, piemēram, žurnālistu algām.

Vēl viens variants ir maksas saturs, kas, visbiežāk iekļauj brīvību no reklāmām, bet, kā liecina, Gemius pētījums, Latvijā reti kurš ir gatavs par to maksāt.

Tikmēr, reklāmbloķētāju popularitātes ietekmē, arvien vairāk lapas sāk piekopt tādu stratēģiju, kā piemēram, Wikipedia, un izvēlas savu saturu publicēt par ziedojumiem.

Uzzini vairāk par digitālā biznesa aktualitātēm eCOM360 konferencē. eCOM360 ir e-komercijai un tās tendencēm veltīta konference, kas notiks šā gada 15.martā, Rīgā, Radisson Blu Hotel Latvija viesnīcā un kurā uz skatuves kāps eksperti no Google, Uber, Lenovo, Facebook, Alibaba, Walmart, Philips un citiem pasaulslaveniem uzņēmumiem, kas veiksmīgi darbojas digitālajā vidē, kā arī pazīstami digitālā mārketinga un e-komercijas eksperti, kuri dalīsies savā pieredzē.

CopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu