LRA: VID izraudzījusies informatīvās kampaņas īstenotāju, kam ir nodokļu parādi valstij (9)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Valsts ieņēmumu dienesta ēka
Valsts ieņēmumu dienesta ēka Foto: Edijs Pālens/LETA

Biedrība "Latvijas Reklāmas Asociācija" (LRA) vērsusies pie Valsts ieņēmumu dienesta (VID) saistībā ar VID 20. februāra lēmumu par iepirkumu, kurā tika noteikts "Informatīvās kampaņas par nodokļu reformu 2019. gadā" īstenotājs. LRA vēstulē VID tiek norādīts, ka VID lēmums grauj ne tikai dienesta reputāciju, bet dod negatīvu signālu uzņēmēju sabiedrībai. 

LRA vērš uzmanību, ka VID iepirkuma komisija nolēma slēgt līgumu ar SIA "Alpha Baltic Media", kuriem jāīsteno informatīvā kampaņa par nodokļu reformu 2019. gadā. Lēmums pamatots ar to, ka uzņēmums guvis "visaugstāko novērtējumu" un tā "kvalifikācija atbildusi visām Iepirkuma nolikumā noteiktajām prasībām". 

Uzņēmuma īpašnieks, valdes loceklis un patiesā labuma guvējs ir Lauris Špillers, kurš saistīts ar vairākiem uzņēmumiem - SIA "SERVIOD", SIA "Baltic Media", kā arī ar šobrīd likvidēto "Medialed group". 

Špillera pārstāvētie uzņēmumi pēc LRA rīcībā esošās informācijas ir parādā valstij vairāk nekā 600 tūkstošus eiro. Uzņēmumi ir parādā arī virknei Latvijas mediju un mediju pētniecības uzņēmumu. 

"Šajā kontekstā ir būtiski atzīmēt, ka jau 2017. gada 7. novembrī ar LRA valdes sēdes lēmumu toreizējie LRA biedri SIA “Alpha Baltic” un SIA “Creative Media Services” tika izslēgti no biedrības, jo ilgstoši un sistemātiski bija veikuši komercpraksi pretēji nozares profesionālajiem standartiem, gan graujot nozares reputāciju, gan izrādot necieņu pret LRA, tās biedriem un mērķiem. Saskaņā ar Statūtiem abiem biedriem, kurus tobrīd LRA pārstāvēja Lauris Špillers, bija iespēja pārsūdzēt lēmumus, tomēr neviens no šiem uzņēmumiem to nedarīja," vēstulē raksta LRA. 

Tieši tādēļ LRA vērš uzmanību, ka VID, slēdzot līgumu ar SIA “Alpha Baltic Media”, grauj ne tikai savu reputāciju, bet dod negatīvu signālu uzņēmēju sabiedrībai - visiem tiem uzņēmumiem, kuri godprātīgi veic uzņēmējdarbību, nodarbinot cilvēkus, norēķinoties ar partneriem un maksājot nodokļus, kas veido valsts ieņēmumus un attiecīgi publisko iepirkumu līdzekļus. 

Izvērtējot šo gadījumu, LRA aicina VID, pirmkārt, pārskatīt pieņemto lēmumu. Otrkārt, VID un Finanšu ministrija tiek aicinātas vērst uzmanību uz nepieciešamību publisko iepirkumu nolikumu dokumentos iestrādāt papildus pretendentu kvalifikācijas kritērijus, ar kuru palīdzību objektīvi novērtēt pretendentus, un nostiprināt to normatīvajos aktos. 

Tāpat LRA aicina iepirkumu dokumentos iestrādāt papildu prasības pretendentiem, kas pierāda zemākās cenas pamatotību, īpaši gadījumos, kad iepirkuma realizēšanā tiek iesaistītas trešās puses, un, iespējams, atrast citus atbilstošus risinājumus, kas nodrošina publisko līdzekļu caurskatāmu un efektīvu izlietojumu. 

"Mēs augsti vērtējam un atbalstām VID centienus izcelt godīgus uzņēmējus, VID padziļinātas sadarbības programmas ietvaros veidojot sarakstus - Zelta, Sudraba un Bronzas, kuros tiek iekļauti uzņēmumi, kas atbilst virknei VID izvirzīto kritēriju.

Taču šādi centieni ir bezjēdzīgi un nemotivējoši, ja realitātē piekļuvi publiskajiem līdzekļiem šiem goda sarakstos iekļautajiem uzņēmumiem ierobežo tieši tas, ka tie kā godprātīgi uzņēmēji spējuši izpildīt VID izvirzītos kritērijus (proti, godīgi maksājuši nodokļus un darījuši to savlaicīgi), jo rezultātā uzņēmumi ir kļuvuši mazāk konkurētspējīgi, tāpēc, ka viņu pakalpojumu izmaksas veidojas augstākas uz godīgi nomaksāto algu un nodokļu rēķina," teikts LRA vēstulē.

 LRA ir gatava tikties ar VID un Finanšu ministrijas pārstāvjiem un sadarboties, lai sniegtu skaidrojumus par nozares specifiku un reklāmas pakalpojumu niansēm, kas palīdzētu izstrādāt kvalitatīvus un atbilstošus iepirkumu nolikumus, specifikācijas un līgumus.  

Komentāri (9)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu