Par "Lidostas satiksme" direktora pienākumu izpildītāju iecelta Iveta Vilka

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Zane Bitere/LETA

Par pilnsabiedrības "Lidostas satiksme", kuras mērķis ir pilnveidot pasažieru un transporta plūsmu pie starptautiskās lidostas "Rīga", jauno direktora pienākumu izpildītāju iecelta satiksmes nozares eksperte Iveta Vilka, aģentūru LETA informēja pilnsabiedrības pārstāvis Jānis Basevičs.

Vilka iepriekš pilnsabiedrībā pildīja satiksmes plānošanas projektu vadītājas pienākumus.

Viņa pauda, ka taksometru nozarē ir ielaistas problēmas, kas uzkrājušās daudzu gadu gaitā. Atrast jaunus risinājumus šīm problēmām Rīgas lidostas teritorijā ir arī viens no "Lidostas satiksmes" pienākumiem. "Pēdējo divu mēnešu laikā, kopš esam uzsākuši aktīvu darbu, jau ir izdevies panākt būtiskas pārmaiņas - izveidota jauna taksometru kustības un pasažieru apkalpošanas kārtība, novērsti konflikti taksometru pakalpojumu sniedzēju starpā, būtiski uzlabojusies pasažieru apkalpošanas kultūra," pauda Vilka.

"Pāris mēnešos, protams, nevar atrisināt visas uzkrātās problēmas, tāpēc esam iniciatīvas pilni aktīvi sadarboties arī ar nozari regulējušo Satiksmes ministriju (SM). Pēc jaunā satiksmes ministra līdzšinējās publiskās komunikācijas jūtam, ka esam uz viena viļņa un varam rēķināties ar politisko atbalstu. Piemēram, ministrs atbalsta vaučeru sistēmas ieviešanu taksometru pārvadājumiem no lidostas uz Rīgas centru, kas ir mūsu ideja, un pie tās iedzīvināšanas strādājam jau kopš gada sākuma," norādīja Vilka.

Turpinot pilnveidot taksometru pakalpojumus lidostas teritorijā un uzklausot taksometru vadītāju lūgumu, jau tuvākajā laikā "B" brauktuves zonā plānots uzstādīt otru kases aparātu, lai sastrēgumstundās, kad ir liels taksometru un pasažieru pieplūdums, būtu iespējams raitāk veikt norēķinus. Papildus taksometru vadītāji tiek aicināti izmantot arī iespēju veikt norēķinus ar mobilo telefonu, izmantojot "Mobilly" aplikāciju.

Jau ziņots, ka 28.februrārī darbu "Lidostas satiksmē" pēc savstarpējas vienošanās atstāja direktors Sergejs Boiko.

Jautāts, kāpēc Boiko atstājis amatu, Basevičs sacīja, ka ir noslēgusies pilnsabiedrības darbības pirmā fāze un pamatlietas īstenotas. "Pamatlietas ir izdarītas - lidostā ir ieviesta satiksmes un pasažieru pārvadājumu pakalpojumu organizācijas sistēma, starp taksometru kompānijām konfliktu vairs nav, kā arī pasažieru sūdzību praktiski vairs nav," skaidroja Basevičs.

Vienlaikus Latvijas Televīzijas raidījums "Aizliegtais paņēmiens" iepriekš vēstīja, ka pie Rīgas lidostas neoficiāli ir izveidota sistēma, kuras ietvaros šajā vietā atļauts strādāt konkrētiem taksometru vadītājiem, par šo iespēju maksājot 150-200 eiro.

Raidījums, kā vienu no galvenajiem šajā sistēmā minēja vairāku bijušo taksometru uzņēmumu īpašnieku un pašreizējo Latvijas Taksometru pārvadātāju darba devēju biedrības vadītāju Genādiju Aksjonovu, bet kā vienu no, iespējams, iesaistītajām personām minēja Boiko, kurš, pēc raidījuma rīcībā esošās informācijas, regulāri lidostā tiekoties ar Aksjonovu uz pusdienām vai uz kafiju.

Starptautiskās lidostas "Rīga" pārstāve Laura Karnīte aģentūrai LETA norādīja, ka lidosta vērsīs "Lidostas satiksmes" uzmanību uz to, ka nav pieļaujamas šādas aizdomas par dalību iespējamās nelikumīgās darbībās.

Viņa arī norādīja, ka lidosta kā pasūtītājs var izvērtēt "Lidostas satiksmes" veikumu tās darbības pirmajos trijos mēnešos, proti, kas ir paveikts un kā tas atbilst plānotajam satiksmes organizācijas ieviešanā, taču lidosta nevar vērtēt uzņēmuma darbinieka iespējamu saistību ar nelikumībām vai maksājumiem taksometru nozarē. "Mēs nevaram vērtēt uzņēmuma darbinieka iespējamo saistību ar kādām nelikumībām vai maksājumiem taksometru nozarē," teica Karnīte, piebilstot, ka tas ir tiesībsargājošo iestāžu uzdevums.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka "Lidostas satiksme" tika izveidota 2018.gada decembrī, kad arī sāka vienotas satiksmes un pasažieru pārvadājumu pakalpojumu organizācijas sistēmas izveidi un tās pirmā posma ieviešanu lidostas teritorijā.

Tostarp no 13.decembra mainīta transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas kārtība lidostas "P1" autostāvvietas "B" brauktuvē, lai uzlabotu gan kopējo transporta plūsmu lidostā, gan arī ilgtermiņā ļautu sakārtot lidostas teritorijā strādājošo taksometru pakalpojumu jomu.

"Lidostas satiksme" uzvarēja starptautiskās lidostas "Rīga" atklātajā konkursā "Par pasažieru pārvadājumu pakalpojumu un satiksmes organizēšanas stratēģijas izstrādi "VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" teritorijā un tās īstenošanu". Pilnsabiedrības uzdevums ir vienotas satiksmes un pasažieru pārvadājumu pakalpojumu organizācijas sistēmas izstrāde un ieviešana lidostas teritorijā.

Nākamajos vienotās satiksmes un pasažieru pārvadājumu pakalpojumu organizācijas sistēmas ieviešanas posmos paredzēts sakārtot automašīnu plūsmu un novietošanu termināļa izlidošanas zonā uz piebraucamās rampas, kā arī regulāro autobusu satiksmes organizāciju lidostas teritorijā.

"Lidostas satiksme" apvieno trīs transporta nozares uzņēmumus - transporta un pasažieru pārvadājumu uzņēmumu SIA "Skanste", satiksmes plānošanas un ceļu projektēšanas uzņēmumu SIA CBF "Ļ-KO", kā arī transporta nozares uzņēmumu SIA "Port&Trans".

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu