Viļņas lidostā neļauj pacelties Polijas aviokompānijas lidmašīnai "Boeing 737 MAX 8"

FOTO: AP/Scanpix

Ievērojot Eiropas Aviācijas drošības pārvaldes (EASA) noteikto aizliegumu, no Viļņas lidostas otrdien netika atļauts pacelties Polijas čārterreisu aviokompānijas "Smartwings" lidmašīnai "Boeing 737 MAX 8", kam bija paredzēts nogādāt Madeirā Polijas tūroperatora "Itaka" klientus.

154 pasažieri nogādāti Madeirā ar citu lidmašīnu, ziņu aģentūrai BNS pastāstīja Lietuvas valsts lidostu operatora "Lietuvos oro uostai" sabiedrisko sakaru vadītājs Marjus Zeleņus.

Jau ziņots, ka otrdien EASA aizliedza visus "Boeing 737 MAX" lidojumus Eiropas Savienības gaisa telpā, jo ir bažas par šo lidmašīnu drošību, ņemot vērā pēdējā laikā notikušās Etiopijas aviokompānijas "Ethiopian Airlines" un Indonēzijas aviokompānijas "Lion Air" šā modeļa lidmašīnu katastrofas.

Etiopijā svētdien avarēja nacionālās aviokompānijas "Ethiopian Airlines" lidmašīna "Boeing 737 MAX 8" ar 157 cilvēkiem, kas visi gāja bojā. Lidmašīna bija ceļā no Etiopijas galvaspilsētas Adisabebas uz Kenijas galvaspilsētu Nairobi.

Savukārt pagājušā gada oktobrī Indonēzijas aviokompānijas "Lion Air" lidmašīna "Boeing 737 MAX 8" iegāzās Javas jūrā. Lidmašīna avarēja neilgi pēc pacelšanās no Džakartas. Aviokatastrofā gāja bojā visi 189 cilvēki, kas atradās lidmašīnā.

Indonēzijas izmeklētāji secinājuši, ka viens no aviolainera sensoriem, kas nodrošina informāciju par gaisa plūsmu gar spārniem, varētu būt sniedzis nepareizus datus, automātiski izraisot lidmašīnas pikēšanu.

Konstatēts, ka automātiskā sistēma lidmašīnu modeļos "Boeing 737 MAX 8" un "Boeing 737 MAX 9", kuras nolūks ir palīdzēt pilotiem izvairīties no lidmašīnas priekšgala pacelšanas bīstami augstu, neierastos apstākļos var negaidīti nospiest priekšgalu uz leju un tik spēcīgi, ka piloti to vairs nespēj pacelt atpakaļ.

ASV lidmašīnu ražotājs "Boeing" nedēļu pēc Indonēzijas katastrofas izplatīja paziņojumu aviokompānijām, brīdinot par šāda scenārija iespējamību, kad lidmašīna pikē vai pat avarē, pat ja piloti lido manuālajā režīmā un negaida lidojuma kontroles datoru pieslēgšanos lidmašīnas vadībai.

Uz augšu