Kanāda aptur lidojumus ar aviolaineriem "Boeing 737 MAX 8"

"Boeing 737 MAX 8" lidmašīna

FOTO: EPA/Scanpix

Kanāda likusi apturēt lidojumus ar aviolaineriem "Boeing 737 MAX 8", ņemot vērā neseno šī modeļa lidmašīnas katastrofu Etiopijā, pavēstīja transporta ministrs Marks Garno.

Aviokatastrofā Etiopijā dzīvību zaudēja arī 18 kanādieši.

"Ar šo brīdinājumu par drošību tiek ierobežota visu lidsabiedrību - kā vietējo, tā ārzemju - visu ar "Boeing 737 MAX 8" un "Boeing 737 MAX 9" veikto komerciālo pasažieru avioreisu lidmašīnu ielidošana, izlidošana un lidošana Kanādas gaisa telpā," trešdien pavēstīja ministrs.

Jau pirms Kanādas daudzas valstis devušas rīkojumus pārtraukt komerciālos lidojumus ar aviolaineriem "Boeing 737 MAX 8", ņemot vērā pēdējā laikā notikušās Etiopijas aviokompānijas "Ethiopian Airlines" un Indonēzijas aviokompānijas "Lion Air" šī modeļa lidmašīnu katastrofas.

Etiopijā svētdien avarēja nacionālās aviokompānijas "Ethiopian Airlines" lidmašīna "Boeing 737 MAX 8" ar 157 cilvēkiem, kas visi gājuši bojā. Lidmašīna bija ceļā no Etiopijas galvaspilsētas Adisabebas uz Kenijas galvaspilsētu Nairobi. Pēc šīs katastrofas "Ethiopian Airlines" pārtrauca reisus ar visām šī modeļa lidmašīnām.

Savukārt pagājušā gada oktobrī cita lidmašīna "Boeing 737 MAX 8" iegāzās Javas jūrā. Indonēzijas aviokompānijas "Lion Air" lidmašīna avarēja neilgi pēc pacelšanās gaisā no Džakartas. Aviokatastrofā gāja bojā visi 189 cilvēki, kas atradās lidmašīnā.

Indonēzijas izmeklētāji secinājuši, ka viens no aviolainera sensoriem, kas nodrošina informāciju par gaisa plūsmu gar spārniem, varētu būt sniedzis nepareizus datus, automātiski izraisot lidmašīnas pikēšanu.

Automātiskā sistēma lidmašīnu modeļos "Boeing 737 MAX 8" un "Boeing 737 MAX 9", kuras nolūks ir palīdzēt pilotiem izvairīties no lidmašīnas priekšgala pacelšanas bīstami augstu, neierastos apstākļos var negaidīti nospiest priekšgalu uz leju un tik spēcīgi, ka piloti to vairs nespēj pacelt atpakaļ. ASV lidmašīnu ražotājs "Boeing" nedēļu pēc katastrofas izplatīja paziņojumu aviokompānijām, brīdinot par šāda scenārija iespējamību, kad lidmašīna pikē vai pat avarē, pat ja piloti lido manuālajā režīmā un negaida lidojuma kontroles datoru pieslēgšanos lidmašīnas vadībai.

Uz augšu