Satiksmes drošību ilgtermiņā varētu uzlabot sarkanās gaismas kontroles kameras

Andris Lukstiņš

FOTO: LETA

Lai fiksētu un sodītu autovadītājus, kuri krustojumus šķērso pie sarkanās gaismas, jau drīzumā pie luksoforiem varētu novietot īpašas kameras. Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) neizslēdz iespēju, ka sākotnēji tās pat varētu izraisīt avārijas, jo šoferi, ieraugot sarkano gaismu, var mēģināt strauji bremzēt, tā sestdienas vakarā vēsta TV3 Ziņas.

Tomēr ilgtermiņā šādas kameras un auto vadītāju kontrole varētu glābt cilvēku dzīvības, arī par to ir pārliecināti CSDD darbinieki. Ideja par sarkanās gaismas ievērošanas kontroles kamerām pašlaik ir konceptuāli atbalstīta Ceļu satiksmes drošības padomē. Vispirms šādas kameras varētu izvietot Rīgā un autovadītāji no tām saņemtu ziņojumus pēc tāda paša principa kā pašlaik no fotoradariem.

TV3 demonstrētā video redzams, ka naktī šādas kameras, kas fiksē krustojuma šķērsošanu pie sarkanās gaismas, izmanto zibspuldzes, un tas savukārt ir vēl viens faktors, kas var radīt autovadītājos izbīli un likt strauji bremzēt.

Tomēr CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš atsaucas uz ASV un Skandināvijas valstu pieredzi, kur, izmantojot šādas kameras, satiksmes negadījumu skaits sākotnēji palielinājās, taču šie negadījumi bija ar salīdzinoši mazām sekām. Tikmēr negadījumos bojā gājušo skaits faktiski saruka līdz nullei.

Pašlaik vēl nav zināms, kad sarkanās gaismas kameras Latvijā varētu iegādāties, taču CSDD saistībā ar Valsts policiju tuvākajā laikā veiks detalizētu projekta izstrādi.

Policijas informācija liecina, ka kopumā pērn par foto radaru fiksēto ātruma pārkāpšanu noformēti 190 000 protokolu, bet 2017.gadā – 229 000 protokoli, tātad sodīto skaits it kā samazinājies. Tomēr arvien vairāk ir agresīvo braucēju, ko policija skaidro ar labklājības līmeņa pieaugumu, jo cilvēki ir spējīgi maksāt sodus.

Uz augšu