Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) izstrādājis vadlīnijas taisnīga patērētāja kreditēšanas līguma izveidei, aģentūrai LETA pavēstīja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Santa Zarāne.
Izstrādātas vadlīnijas patērētājam taisnīgas kreditēšanas līguma izveidei
Viņa informēja, ka vadlīnijas izstrādātas, lai rosinātu patērētāju kreditēšanas pakalpojumu sniedzējus nepieciešamības gadījumā pārstrādāt patērētājiem piedāvātos līguma projektus atbilstoši normatīvu prasībām, kā arī nepiemērot attiecībā pret patērētājiem jau līgumā iekļautos netaisnīgos līguma noteikumus.
"Pieļautie pārkāpumi un to sekas gan attiecībā uz kredīta devēju, gan arī uz patērētāju, norāda uz nepieciešamību detalizēti izskaidrot normatīvu prasības, kas palīdzētu patērētāja kreditēšanas līguma izstrādes, noformēšanas un piemērošanas procesā iesaistītajām personām ievērot to prasības. Vadlīniju mērķis ir nodrošināt, ka patērētāja kreditēšanas līgumos tiktu iekļauti skaidri un taisnīgi līguma noteikumi," norādīja Zarāne.
Izstrādātās vadlīnijas attiecas uz taisnīga līguma noformēšanu, sīkāk neanalizējot Ministru kabineta 2016.gada 25.oktobra noteikumos Nr.691 "Noteikumi par patērētāja kreditēšanu" ietvertās prasības attiecībā uz patērētāja kreditēšanas līgumā ietveramo informāciju.
Vadlīnijās, uzskaitot raksturīgākos vispārējos principus un sniedzot praksē konstatētus piemērus un skaidrojumu par tiesību aktu prasībām, apskatīti jautājumi, kuri saistīt ar patērētāju līgumtiesiskajām attiecībām, kas raksturīgas patērētāju kreditēšanas jomai, tostarp par patērētāja informēšanu, par neskaidriem un slēptiem līguma noteikumiem, kā arī par biežāk sastopamiem netaisnīgiem līguma noteikumiem.
Ar vadlīnijām iespējams iepazīties PTAC tīmekļvietnē www.ptac.gov.lv sadaļas "Komersantiem" apakšsadaļā "Vadlīnijas komersantiem".