Franču jaunā viļņa meistardarbs “Nicinājums” ar Brižitu Bardo

TVNET
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: publicitātes

26. martā kinoteātrī “Splendid Palace” cikla “Desmit izcili kino ceļojumi” ietvaros būs skatāma režisora Žana Lika Godāra filma “Nicinājums” (Le Mépris) – 1963. gadā uzņemtā franču jaunā viļņa drāma, kas pulcē izcilu franču un itāļu aktieru plejādi, kuras krāšņākā zvaigzne ir Brižita Bardo. Pirms seansa – kinozinātnieka Viktora Freiberga un režisores Alises Zariņas saruna.

“Ceļš, reāls vai metaforisks, sniedz  brīvību, kamēr pats pārvietošanās process mūs ierobežo – sapako mazos čemodānos, iespiež neērtos krēslos, apdullina ar jaunām laika zonām vai piešķir netīkamus ceļabiedrus. Šis kontrasts starp bezgalīgu brīvību un absolūtiem ierobežojumiem ir tas, kas mani fascinē ceļa filmās,” saka režisore Alise Zariņa. Filmā “Nicinājums” ne mazāk svarīga loma kā automobiļiem ir arī ceļa un ceļojuma metaforiskajai nozīmei. 

Slavens vācu režisors (Frics Langs) Itālijā uzņem jaunu filmu – Homēra “Odisejas” ekranizāciju. Filmēšanas laukumā valda haoss un vienlaikus totalitārisms. Filmas producents Džeremijs (Džeks Palanss) ir ieradies no Holivudas un cer šo antīko stāstu padarīt par komerciālu hītu. Tomēr viņu interesē ne tikai filmas panākumi, bet arī skaisti automobiļi un vēl jo vairāk scenārista seksapīlā blondā sieva Kamilla (Brižita Bardo). Scenārists Pols (Mišels Pikolī) nojauš, ka apdraudēta ir ne tikai filma, bet arī viņa laulība, jo Kamilla arvien nepārprotamāk sāk izrādīt nicinājumu. Konflikti veidojas viens pēc otra, bet filmēšana turpinās...

Foto: publicitātes

“Šī ir viena no franču jaunā viļņa klasiķa Žana Lika Godāra krāsainākajām filmām, kurā režisors ironizē gan par kino pasaules kaislībām, gan filmu uzņemšanas aizkulisēm. Žana Lika Godāra biogrāfijas zinātāji pamanīs režisora personiskās dzīves un laulības dzīves krīzes motīvus, kas iepīti filmas sižetā,” atklāj kinokritiķe Daira Āboliņa.

Vērā ņemams ir arī filmas skaņu celiņš – Žorža Delrī (Georges Delerue) sacerētā mūzika citēta vairākās citās filmās, bet Kamillas tēma kļuvusi par galveno tēmu Martina Skorsēzes 1995. gada filmā “Kazino”.

“Splendid Palace” sadarbībā ar pilna servisa līzinga un autonomas uzņēmumu AVIS ciklā “Desmit izcili kino ceļojumi” visa gada garumā piedāvā iespēju iepazīt road movie žanra labākos paraugus. Pirms katra seansa uz sarunām par līkločiem, negaidītiem pagriezieniem, pitstopiem, ceļabiedriem un citām neatņemamām žanra sastāvdaļām aicinās kompetenti līdzbraucēji – kinokritiķi, aktieri un cilvēki, kuru ikdiena sasitīta ar auto.

Foto: publicitātes

Cikla turpinājumā visa gada garumā būs skatāmi tādi žanra paraugi kā “Telma un Luīze” (Thelma & Louise, rež. Ridlijs Skots), “Brāļi Blūzi” (The Blues Brothers, rež. Džons Landiss), “Taksists” (Taxi Driver, rež. Mārtins Skorsēze), “Mis Saulstariņš” (Little Miss Sunshine, rež. Valērija Ferisa un Džonatans Deitons), “Trakais Pjero”(Pierrot le Fou, rež. Žans Liks Godārs), “Parīze. Teksasa” (Paris, Texas, rež. Vims Venderss) un “Limuzīns Jāņu nakts krāsā” (rež. Jānis Streičs).

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu