Sesks zina, kur Korsikas rallijā nāksies "iespringt"

Mārtiņš Sesks

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Latvijas autorallija braucējam Mārtiņam Seskam ar stūrmani Krišjāni Cauni viens no sarežģītākajiem Korsikas rallija izaicinājumiem būs ātrumposmu garums, pirms gaidāmā pasaules čempionāta (WRC) posma pauž Sesks.

Sesks un Caune šonedēļ startēs pasaules junioru rallija čempionāta otrajā posmā, kas norisināsies Francijā, Korsikas salā. "Tour de Corse" jeb 10 000 pagriezienu rallijs norisināsies no 28. līdz 31. martam. Sacensību laikā ekipāžai pa asfaltētajiem serpentīnu ceļiem būs jāveic kopumā 14 ātrumposmi, 347,51 kilometru garumā.

"Ja uz pirmo posmu devāmies uzreiz pēc sacensībām Latvijā, tad šoreiz mūsu grafiks bija nedaudz mierīgāks - Korsikā ieradāmies pēc īsa izbrauciena uz Slovēniju. Tur aizvadījām testus, kuru laikā gan pats adaptējos asfalta segumam, gan arī ieviesām korekcijas braukšanas stilā. Nav noslēpums, ka, salīdzinot ar grunts vai sniega segumu, pieredze uz asfalta man ir vismazākā. Tanī pat laikā man vienmēr ir paticis braukt pa šādiem ceļiem, un "Tour de Corse" gaidu jau no brīža, kad apstiprinājās dalība pasaules junioru rallija čempionātā," "LMT Autosporta Akadēmija" citē Seska teikto.

"Viens no sarežģītākajiem Francijas posma izaicinājumiem būs ātrumposmu garums, un nepieciešamība koncentrēties ļoti ilgu laika posmu. Šis aspekts prasīs daudz spēka un enerģijas, un spēlēs savu lomu arī rezultātu tabulās. Salīdzinoši Latvijas rallija čempionāta viena posma standarta distance ir 95 kilometri, kas tālāk sadalīta vairākos ātrumposmos. Tikmēr "Tour de Corse" garākais ātrumposms šogad stiepsies 47,18 kilometru garumā. Ar nepacietību gaidu sestdienu, kad pirmo reizi karjerā būs iespēja izbraukt tik garu ātrumposmu," skaidro pilots.

Pirms vairāk nekā mēneša notikušo pasaules čempionāta Zviedrijas ralliju Latvijas ekipāža, kas startē ar "Ford Fiesta R2" spēkratu, noslēdza sestajā vietā "Junior WRC" klasē.

"Kopš pirmā posma mums bija ļoti produktīvs laiks, turpinājām attīstīt un uzlabot mūsu sadarbību - sīki pārrunājām Zviedrijas sacensības un sadalījām visu divās kolonnās, ko vajag turpināt, bet ko - mainīt. Tāpat bija gan stenogrammas treniņi, kuru laikā izrunājām tieši Francijas rallijam specifiskās nianses, gan arī braukšanas treniņš, kurā strādājām arī ar auto regulējumiem, lai "Tour de Corse" ierastos ar saviem pierakstiem un labā sportiskajā formā," pauž Caune.

"Ne velti Korsiku dēvē par 10 000 pagriezienu ralliju, jo kalnainā Vidusjūras sala un tās serpentīni sniegs ne mazums pārbaudījumu. Pozitīvi, ka rallijs notiks visapkārt salai un mums izdosies apskatīt arī tur valdošo dabu. Tanī pat laikā tas sagādās milzu izaicinājumu, jo visu laiku būsim nemitīgā kustībā un laika trūkumā. Īpaša nozīme būs mājās veiktajai plānošanai, lai viss noritētu iespējami raiti. Piemēram, uz trases pieraksta laiku vien mums ir rezervētas trīs dažādas naktsmītnes, katra savā salas daļā, lai kaut nedaudz saīsinātu veicamās distances un ietaupītu laiku enerģijas atgūšanai," stāsta  stūrmanis.

Tikmēr "LMT Autosporta Akadēmijas" rallija ekipāžas treneris Uldis Briedis pauž, ka ir jāatrod pareizais braukšanas stils, lai finišā uzrādītu ātrāko laiku.

"Katra pasaules junioru rallija čempionāta posma iekļaušanai kalendārā ir savs iemesls, un katram no tiem ir sava specifika, izaicinājumi un nianses, kas būtiski ietekmē sacensību rezultātu, arī Korsikai. Nenoliedzami, asfalta rallijs un augstā saķere ar ceļu pieļauj daudz agresīvāku braukšanu un vēlāku bremzēšanu. Tanī pat laikā, kā jau minēju pirms sezonas starta, liela nozīme būs prasmei kontrolēt riepu veiktspēju visa rallija garumā. Uzturēt riepās optimālo darba temperatūru, nenodeldēt tās jau pirmajā ātrumposmā un saglabāt nepieciešamo saķeres apjomu - tas ekipāžai būs liels pārbaudījums. "Tour de Corse" nevar visu laiku braukt ar pilnu jaudu," stāsta Briedis.

Latvijas ekipāža šosezon plāno piedalīties piecos "Junior WRC" posmos.

Iepriekšējā sezonā Sesks sacentās ar "Opel Adam R2" spēkratu, triumfējot Eiropas rallija čempionātā (ERČ) "Junior U27" ieskaitē. Viņš kļuva par pirmo braucēju Latvijas autosporta vēsturē, kurš kļuvis par pilntiesīgu autorūpnīcas atbalstītu rallija pilotu.

Uz augšu