Biķernieku trases konfigurācijām doti oficiāli nosaukumi

FOTO: Publicitātes foto

Biķernieku trase ir pasaulē pazīstama kā viena no populārākajām vietām, kur aizvadīt drifta sacensības. Trases galvenā drifta konfigurācija ir plaši pazīstama jebkuram drifta fanam, kā arī lielai daļai no braucējiem, kuriem tā ir viens no punktiem sarakstā, kas savā driftera karjerā noteikti ir jāizbrauc. Sacensības Biķerniekos notiek jau 13 gadus; drifta aizsākumi meklējami spīdveja stadionā, bet tagad lielajā, standarta Biķernieku trasē, kurā nu jau ir vairākas trases konfigurācijas. Lai dotu lielāku priekšstatu apmeklētājiem un braucējiem, Biķernieku lielās trases drifta konfigurācijām tika piešķirti oficiāli nosaukumi.

#RigaBaby konfigurāciju noteikti zina jebkurš drifta pazinējs un fans. Ar to Biķernieku trase ir ieguvusi pasaules atpazīstamību. Šī ir viena no pirmajām, kuras tika izveidotas Biķernieku lielajā trasē. Pasaules labākais drifteris James Dean šo trases konfigurāciju ir atzinis par vienu no savām mīļākajām, arī pašmāju un Baltijas drifteriem šī ir viena no iemīļotākajām. Tās sākums ir “pie Motormuzeja”, kur priekšā braucējiem ir viens no bīstamākajiem līkumiem trasē, pēc tam galvenā izeja uz taisnes un tad ieeja šosejas boksos ar “jump” un fantastisku finišu. Ar šo trases konfigurāciju šogad tiks atklāta Baltijas Drifta sezona 2019, kura norisināsies jau 29. aprīlī Biķerniekos.

FOTO: Publicitātes foto

#FDstyle. Konfigurācija kļuvusi pazīstama tieši pēc HGK challenge sacensībām, kur tā tika braukta pirmo reizi. To ir braukuši ārzemju sportisti no seriāla FD, kā arī mūsu pašu braucējs Kristaps Blušs, kurš trīs gadus bija prestižā FD seriāla braucējs. Konfigurācijas galvenā atšķirība no #RigaBaby ir pēdējais līkums - finiša pagrieziens, kurš pēc ieejas šosejas boksos veidots gar garu betona sienu.

FOTO: Publicitātes foto

#uphill. Konfigurācija, kura pirmo reizi tika braukta pirms pieciem gadiem. Tā ir viena no bīstamākajām, ar pretēju virzienu #rigababy trasei. Sākums atrodas šosejas boksos, kur sportisti uzņem ātrumu, tad gar betoniem dodas ārā uz starta taisnes un ar pārmetienu pie 17KP turpina driftēt augšā pa kalnu. Bīstamākā vieta trasē ir 17KP līkums ar betona sienu.

#frombridge Konfigurācija, kura visbiežāk tika izmantota PROam sacensībās gan vienā, gan otrā virzienā. Konfigurācijas sākums atšķirībā no standarta trases ir no tā saucamā Biķernieku trases “tiltiņa”. Starts un iemetiens nav tik bīstams, kā braucot no augšas. Šī ir trases konfigurācija, kuru bieži praktizē treniņbraucienos, un ar šo konfigurāciju šogad tiks atklāta sezona 20. aprīlī, tehniskajā dienā.

FOTO: Publicitātes foto

#longwall ir visjaunākā konfigurācija. Savu debiju organizatoru domās piedzīvoja jau pirms četriem gadiem, bet pirmo reizi tika braukta pagājušās sezonas noslēgumā. Konfigurācija ir fantastiska, tā atzinuši braucēji; katra driftera sapnis, tā ir gara un tehniska. To var braukt divos veidos - #frombridge starta vai #rigababy starta. Galvenā “odziņa” ir beigu daļa, ko veido betona siena ar plašu 180 grādu pagriezienu. Zināma kā vieta, kur “rallijkrosa trasē” savienojas “joker” un “standarta trase”. Šī konfigurācija 2019. gadā tiks braukta sezonas noslēgumā.

Šīs ir piecas galvenās trases konfigurācijas, ar papildus vēl iespējamiem variantiem, kuras pašlaik tiek brauktas Biķernieku trasē. Papildus šīm ir arī iemīļotā “Raganas katla” konfigurācija iekšā Biķernieku mežā jeb “katlos”, kura ir kļuvusi par FIA NEZ Drift oficiālo konfigurāciju jau pēdējos trīs gadus. Pirms vairākiem gadiem brauktā konfigurācija “elkonis” un, protams, STREET klases konfigurācijas, kuras tiek veidotas spīdveja stadionā Biķerniekos, un tiek veidotas atšķirīgas katras sacensības. Organizatoru galvenais mērķis ir veidot trases tā, lai gan braucējiem, gan skatītājiem būtu interesanti visas sezonas garumā. 2019.gada sezonā neviena trases konfigurācija sacensību režīmā neatkārtosies! Galvenais paldies jāsaka Biķernieku trasei, kura dod iespēju driftam izmēģināt vairākas konfigurācijas kā viena no labākajām drifta trasēm pasaulē.

Uz augšu