Šogad Vidzemes šosejas posmā pie "Sēnītes" plānots izbūvēt asfaltbetona apakškārtas un pabeigt pārvadu būvniecību

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Paula Čurkste/LETA

Šogad Vidzemes šosejas posmā (A2) - no Garkalnes līdz Inčukalnam - pie "Sēnītes" plānots izbūvēt asfaltbetona apakškārtas un pabeigt pārvadu būvniecību tā, lai rudenī varētu atjaunot satiksmi, pirmdien žurnālistiem Vidzemes šosejas "Sēnītes" posma prezentācijā stāstīja "Binders" būvdarbu projekta vadītājs Aldis Vigulis.

Savukārt nākamgad autoceļa posmā sāks asfaltbetona virskārtas uzklāšanu un pabeigs pārvadu apdari.

Vigulis atzīmēja, ka būvniecības dēļ Vidzemes šosejas posmā pie "Sēnītes" satiksme tiks organizēta pa rotācijas apli, kā arī uz šosejām autotransporta pārvietošanās notiks pa vienu joslu, kamēr otrā autoceļa joslā notiks būvniecība.

"Latvijas valsts ceļi" valdes priekšsēdētājs Jānis Lange sacīja, ka šis autoceļu būvniecības objekts ir pēdējais Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projekts, kura 65% finansējums ir no Eiropas Savienības budžeta, bet 35% - no valsts budžeta.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) sacīja, ka turpmāk valsts budžeta finansējums būs pieejams lielajiem autotransporta projektiem, tāpēc ir svarīgi kvalitatīvi izdarīt tos ceļu darbus, kurus var veikt par patlaban pieejamo naudu.

Viņš piebilda, ka ierobežotu līdzekļu apstākļos jāizvēlas prioritātes, un to skaitā ir uzturēt galvenos valsts autoceļus un reģionālos ceļus tādā stāvoklī, lai tie būtu izbraucami un droši.

LETA jau ziņoja, ka ceļu remontdarbus Vidzemes šosejas posmā pie "Sēnītes" par teju 38,5 miljoniem eiro veiks piegādātāju apvienība "Binders un ACB".

Vidzemes šosejas "Sēnītes" posma kopējais garums ir 13,90 kilometri un vēl 1,65 kilometri uz Valmieras šosejas (A3). Vidzemes šosejas posmā ir divas brauktuves ar divām joslām katrā virzienā un deviņi satiksmes pārvadi Sēnītes mezglā un viens pie Vangažiem. Projekta laikā plānots veikt seguma pārbūvi visā posma garumā, kā arī visu satiksmes pārvadu pārbūvi. Asfaltbetona segums paredzēts trīs kārtās.

Projekta realizācijas laikā paredzēta Straujupītes caurtekas pārbūve, kā arī mazāku caurteku pārbūve un tīrīšana, gājēju tuneļa Sēnītes satiksmes mezglā atjaunošana, 14 autobusu pieturvietu atjaunošana un sešu paviljonu izbūve. Tiks nomainītas un izbūvētas transporta un gājēju drošības barjeras, uzstādīti drošības žogi brauktuvju sadalošajā joslā, atjaunots gājēju luksofors un ceļa apgaismojums Vangažos. Tiltam pār Gauju (A3) tiks mainīts asfaltbetona segums.

Būvdarbi tiks finansēti no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda, valsts budžeta apakšprogrammas "Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana" un citām valsts budžeta programmām.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu