Filmā "Nācijas dēls" atklāj rasisma problemātiku Amerikā

FOTO: publicitātes

Filma “Nācijas dēls” (Native Son), kas uzņemta pēc klasiska amerikāņu rakstnieka Ričarda Raita (Richard Wright) 1940. gada romāna motīviem, savu pirmizrādi piedzīvoja šā gada janvārī Sandensas festivālā. No 6. aprīļa to var noskatīties arī LMT mājas viedtelevīzijā.

Jau pēc pirmizrādes kino kritiķi atzina filmu par pārsteidzošu fenomenu, īpaši izceļot galvenās lomas atveidotāja Eštona Sandersa (Ashton Sanders) aktierspēli. Tā, piemēram, “Vulture” nosauca filmu par “vizuāli satriecošu”. “Entertainment Weekly” to aprakstīja kā  neapstrādātu, bez liekām detaļām, savukārt “IndieWire” filmu nodēvēja par “neatvairāmu” un pat “plosošu”. 

Žurnāls “The New Yorker” īpaši izcēlis scenārija autores Sūzenas Lori Pārkas paveikto, kurai izdevies pirms septiņdesmit gadiem izdotajam stāstam piešķirt mūsdienīgu dimensiju. Izdošanas brīdī “Dzimtais dēls” kļuva par bestselleru, jo romāna autors bija radis unikālu formātu, kā runāt par rasismu Amerikā, tā uz visiem laikiem sevi ierakstot rasisma pieredzes lappusēs. Ir bijuši vairāki mēģinājumu stāstu ekranizēt, taču tikai 2019.gada versijai ir izdevies radīt nevis teksta pārstāstu, bet jaunu mākslas darbu, kas aktualizē problēmu, ar ko Amerika saskaras jau gadu desmitiem. 

Foto: Kadri no filmas.

Par filmu

Kāds jauns afroamerikānis, Bigers “Lielais” Tomass izbauda pavisam vienkāršu dzīvi Čikāgā. Viņam ir draudzene, kurā viņš nav iemīlējies, zaļi mati, panka jaka, viņš smēķē zāli un nēsā līdzi ieroci. Taču viņš nepiekrīt sava drauga plānam ātri iegūt naudu, apzogot pārtikas veikalu. "Lielais" vēlas būt neatkarīgs, tādēļ piekrīt kļūt par turīgā uzņēmēja Vila Daltona ģimenes šoferi. Viņš ievācas ģimenes villā un sāk vadāt Daltona aizrautīgo un progresīvo meitu Mēriju. Taču viņa saikne ar nejaušu nāvi liek "Lielajam" saskarties ar spēkiem, kas ir vērsti pret viņu, un tie izmaina viņa dzīves gājumu uz visiem laikiem.

Filmas reklāmas rullītis.

Uz augšu