Latvijas reklāmas nozare pērn būtiski pieaugusi

FOTO: Evija Trifanova/LETA

2018. gadā Latvijas reklāmas nozare ir augusi par 6%, tā pārsniedzot gada iekšzemes kopprodukta rādītāju. Izaugsme vērojama visās mediju kategorijās, un tās pamatā ir bijusi gan ekonomikas atveseļošanās, gan konkurences saasināšanās atsevišķos reklāmdevēju segmentos, informē Latvijas reklāmas asociācijas (LRA) valdes loceklis un SIA “Omnicom Media Group” izpilddirektors Kārlis Zembergs.

2017.gadā kopējais Latvijas reklāmas nozares pieaugums bija 3.6%.

Zembergs vērtē, ka līdz ar ekonomiskās aktivitātes pieaugumu, uzņēmēji ir novērtējuši reklāmu kā būtisku un efektīvu mārketinga instrumentu. Vērā ņemamu pienesumu nozares izaugsmē deva arī 13. Saeimas vēlēšanas un Latvijas simtgades svinības - to apliecina samērā lielās atšķirības starp 2018. gada katra pusgada dinamikas rādītājiem.

Lielāko tirgus daļu 41% apmērā joprojām saglabā televīzija – reklāmas investīcijas televīzijā pērn pieauga par 2,7%, salīdzinot ar 2017.gadu.

“Televīzijas kategorijas izaugsme pamatā skaidrojama ar nišas kanālu attīstību, tomēr līdera pozīcijas aizvien saglabā “All Media Latvia”,” skaidro Zembergs.

Radio un vides kategorijas izaugsme pārsniedz 10% robežu – ar atbilstoši 13% un 11% tirgus daļām.

Interneta mediju reklāmas apjoms audzis par 9%. “Tiesa, šeit gan jāņem vērā, ka nav pieejami dati par starptautiskajiem medijiem, piemēram, “Facebook”, “YouTube” un par viedpirkšanas jeb tā dēvēto “programmatic” reklāmu, kuras pieprasījums turpina palielināties. Līdz ar to digitālās reklāmas kategorijas izaugsme varētu būt vēl būtiskāka,” uzsvēra Zembergs.

Tikmēr LRA valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa pauž, ka reklāmu aizplūšana uz ārzemēs reģistrētajiem medijiem un digitālajām platformām, kuru piedāvāto saturu patērē reklāmdevējus interesējošās Latvijas iedzīvotāju auditorijas, ir nopietns izaicinājums Latvijas lokālajiem interneta medijiem.

“Neliels reklāmas apjomu pieaugums ap 2% robežās vērojams arī drukāto mediju kategorijā, tādējādi pārtraucot laikrakstu un žurnālu reklāmas ieņēmumu samazinājuma tendenci,” papildina Zembergs.

Uz augšu