Karstie Audi S6 un S7 iegūst jaunu dīzeļdzinēju

Audi S7 Sportback TDI

FOTO: Audi

Jaunie Audi S6 un S7 Eiropas tirgū ienāk ar jaudīgiem V6 TDI dzinējiem. 

Ja līdz šim S6 un S7 tika piedāvāti ar 4 litru V8 benzīna benzīna dzinēju, tad turpmāk Eiropas tirgū šie auto būs pieejami tikai ar 3 litru V6 dīzeļdzinēju, kas papildināts ar 48 voltu daļējo hibrīdsistēmu. Jaudas līdz ar izmaiņām motoru paletē ir ievērojami mazāk un tas atstāj iespaidu arī uz dinamiskajiem rādītājiem. Proti, ar 450 zirgspēku benzīna dzinēju S6 sedans spēja 100 km/h sasniegt 4,4 sekundēs, savukārt ar 349 zirgspēku (700 Nm) dīzeļdzinēju šis rādītājs ir 5 sekundes. Jaunais S6 universālis un S7 Sportback šo pašu disciplīnu veic 5,1 sekundē, kamēr iepriekš standarta sprintam bija nepieciešamas 4,6 sekundes. Visiem automobiļiem maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots pie 250 km/h atzīmes.

Jauno S6 un S7 dīzeļdzinējs ir apgādāts ar elektrisko kompresoru (EPC), kas uzlabo motora atsaucību visā apgriezienu diapazonā. Kamēr EPC pastiprina automašīnas veiktspēju, daļējā hibrīda sistēma (MHEV) palīdz uzlabot degvielas ekonomiju. 48 V MHEV sistēma sastāv no siksnas ģeneratora–startera (BAS) un litija jonu akumulatora ar 10 Ah kapacitāti, kas ir ievietots bagāžas nodalījuma grīdā. BAS ir savienots ar kloķvārpstu un noslāpēto dzinēju iedarbina tiklīdz vadītājs ir nospiedis akseleratora pedāli.

S6 un S7 standarta aprīkojumā ir astoņu pakāpju automātiskā transmisija un adaptīva atsperu balstiekārta, ko pēc izvēles to var aizstāt ar pneimopiekari. Tāpat kā visiem Audi S sērijas modeļiem, quattro pastāvīgā pilnpiedziņa ir standarta aprīkojums. Normālos braukšanas apstākļos tās centrālais diferenciālis sadala griezes momentu starp priekšējo un aizmugurējo asi proporcijā 40:60. Mainīgas saķeres apstākļos, lielākā daļa piedziņas spēka tiek novirzīta uz to asi, kurai ir labāka saķere. Ārkārtas gadījumos 70% vilkmes var tikt novadīti uz priekšējiem riteņiem un 85% – uz aizmugurējiem.

Papildaprīkojumā ir pieejama dinamiskā visu riteņu stūrēšana. Braucot ar ātrumu līdz 60 km/h, aizmugurējie riteņi griežas līdz pat 5 grādiem pretējā virzienā attiecībā pret priekšējiem riteņiem. Tas samazina apgriešanās rādiusu par aptuveni 1,1 metru. Braucot ar vidēju un lielu ātrumu, kas pārsniedz 60 km/h, tie pagriežas līdz pat 2 grādiem tajā pašā virzienā kā priekšējie riteņi.

FOTO: Audi

Jaunie S sērijas modeļi ir aprīkoti ar sešu virzuļu bremzēm, kas ievērojami uzlabo veiktspēju. Bremžu skavas ir izgatavotas no alumīnija un pēc izvēles krāsotas melnā vai sarkanā krāsā. Automobili iespējams aprīkot arī ar sešu virzuļu keramisko bremžu sistēmu, kas izgatavota no vieglas, nodilumizturīgas oglekļa šķiedru keramikas ar 400 mm diskiem priekšpusē un 370 mm diskiem aizmugurē. Visa keramisko bremžu sistēma sver par 9 kg mazāk nekā tērauda analogs.

Jauno Audi S6, S6 Avant un S7 Sportback modeļu standarta aprīkojumā ietilpst 20 collu riteņi un 255/40 izmēra riepas.

FOTO: Audi

Salīdzinot ar A sērijas modeļiem, S modeļi ir pieejami ar paplašinātu standarta aprīkojuma spektru. Papildu tiek piedāvāti 20 collu diski S sērijai raksturīgajā riteņu dizainā, MMI Navigation plus sistēma ar Audi virtuālo vadītāja informācijas sistēmu un 12,3 collu displeju. Standarta aprīkojumā ietilpst arī Alcantara sporta sēdekļi S6 modelim un super sporta sēdekļi S7 modelim.

FOTO: Audi

Pateicoties izturīgajai virsbūves konstrukcijai, kas lielā mērā slāpē trokšņus, uzlabotajai aerodinamikai un aeroakustikai, kā arī ietilpīgajam salonam un bagāžas nodalījumam, jaunie Audi S sērijas modeļi ir izcili piemēroti gariem braucieniem. Atkarībā no virsbūves veida, bagāžas nodalījuma ietilpība ir no 530 litriem (S6 modelim) līdz 1390 litriem (S7 Sportback modelim) vai pat 1680 litriem (S6 Avant).

Tirdzniecībā jaunie S6 un S7 nonāks šā gada vasarā un Vācijā maksās attiecīgi no 76,5 un 82,7 tūkstošiem eiro.

FOTO: Audi

Uz augšu