Jaunos auto obligāta būs sistēma, kas pasargā no avārijām un soda naudām (2)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Vācijas policijas auto
Vācijas policijas auto Foto: Pixabay

Eiropas Parlamenta (EP) deputāti gandrīz vienbalsīgi apstiprinājuši prasības jaunos auto no 2022. gada maija obligāti aprīkot ar papildu drošības tehnoloģijām, tai skaitā sistēmu, kas brīdina par ātruma pārsniegšanu, un "melno kasti".

Noteikumi, kas tagad vēl jāapstiprina Eiropas Savienības valstu ministriem, EP tika apstiprināti ar 578 balsīm pret 30, 25 deputātiem atturoties, TVNET informēja Eiropas Parlamenta preses sekretāre Latvijā Signe Znotiņa-Znota.

Būtiskākie jaunievedumi

Starp iekārtām, kas no 2022.gada būs jāuzstāda visos jaunajos auto, jāmin sistēma, kas, iegūstot informāciju no ceļazīmēm un kartēm, brīdinās autovadītāju par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu. Tā neierobežos braukšanas ātrumu un autovadītājs to varēs izslēgt, taču EP uzskata, ka ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits varētu samazināties par 20%. Tāpat šī tehnoloģija palīdzēs izvairīties no soda naudas par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu.

Tāpat jaunajos auto būs jāatvieglo iespēja uzstādīt tā dēvēto alkoatslēgu jeb iekārtu, kas neļauj iedarbināt dzinēju, ja vadītāja izelpā konstatēta pārāk liela alkohola koncentrācija. Bez tā automašīnās būs jābūt uzstādītai iekārtai, kas kontrolē, vai vadītājs nav pārāk novērsis uzmanību no ceļa, datu reģistrēšanas sistēmai jeb «melnajai kastei», avārijas bremzēšanas signālam un sistēmai, kas asistē, braucot atpakaļgaitā.

​Vieglajās automašīnās un mikroautobusos būs jāuzstāda arī avārijas bremzēšanas sistēma (tā jau ir obligāta kravas auto un autobusiem), kā arī joslas saglabāšanas sistēma.

Lielākā daļa šo tehnoloģiju jaunajos auto modeļos būs jāievieš no 2022. gada maija, bet jau esošajos modeļos - no 2024. gada maija.

Daudz uzmanības veltīts mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem

Kravas automašīnu un autobusu dizains būs jāveido tā, lai to vadītāji labāk pamanītu neaizsargātos ceļu satiksmes dalībniekus - kājāmgājējus un riteņbraucējus. Šie transportlīdzekļi būs jāaprīko ar tehnoloģijām pēc iespējas pilnīgākai aklo zonu novēršanai vadītāja un blakussēdētāja pusē.

Tehnoloģijas "tiešās redzamības" uzlabošanai visos jaunajos modeļos būs jāievieš no 2025. gada novembra, bet jau esošajos modeļos - no 2028. gada novembra.

Uzlaboti sadursmju testi un vējstikli

Jaunie noteikumi arī uzlabos pasīvās drošības prasības, tostarp pilnveidos sadursmju testu (frontālo un sānu) prasības un vējstiklus, lai mazāk apdraudētu kājāmgājējus un riteņbraucējus. Tāpat paredzēts uzlabot riepu tipa apstiprināšanas pārbaudes, pārbaudot lietotas riepas.

Nobeigumā jāpiebilst, ka 2018. gadā uz ES ceļiem gāja bojā aptuveni 25 100 cilvēku, bet vēl 135 000 tika nopietni ievainoti, liecina Eiropas Komisijas apkopotā informācija.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu