Vistas, pīles, zoss vai paipalas ola? Profesors Danilāns par mājputnu olām

FOTO: Pixabay

Ir cilvēki, kuri vairoties no holesterīna, vistu olu vietā izvēlas paipalu olas, kurās ir maz holesterīna. Taisnība – vienā paipalu olā ir mazāk holesterīna nekā vienā vistas ola, tikai paipalu ola sver 9 gramus, bet vistas 50. Modē nākušas zosu un pīļu olas, kurās tauku un holesterīna ir krietni lielākā daudzumā kā vistu olās.

Gastroenterologs Anatolijs Danilāns uzskata, ka vistu olas ir labs produkts, ko, ja vien alerģija, vajadzētu lietot uzturā. Pēc viņa domām, paipalu, zosu un pīļu olas nav uztura ziņā vērtīgākas par parastajām pašmāju vistu olām.

Protams, ir labi pamainīt ēdienkarti un pamieloties ar dažādu mājputnu olām, bet sagaidīt, ka to lietošana uzlabos veselību, būtu naivi.

Tā ir delikatese, kas maina izjūtas mūsu garšās kārpiņās – tas arī viss. Ja tev garšo olas, nevajag atteikties ne no viena mājputna olām.

Paipalu olās ir vairāk B grupas vitamīnu nekā vistu olās, toties ir mazāk kālija A un D vitamīna.

Pīles ola ir tikai nedaudz lielāka par vistas olu, bet čaumala tai ir daudz cietāka. Pīles olas dzeltenums ir intensīvāks, baltumā ir vairāk olbaltuma proteīna.

Pīles olas ir iecienījuši konditori, kuri apgalvo, ka izmantojot pīļu olas, gala produkts ir ar izteiktāku garšu un sulīgāks.

Zoss ola ir vairākas reizes lielāka par visas olu. Ņemot vērā, ka čaumala ir ļoti bieza, šīs olas ir viegli pārvadāt.

Uz augšu