Pētījums: Pērn Latvijas mediju reklāmas tirgus pieauga par 6% un sasniedza 85,2 miljonus eiro

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Datora klaviatūra.
Datora klaviatūra. Foto: Ieva Lūka/LETA

Pērn Latvijas mediju reklāmas tirgus pieauga par 6%, sasniedzot 85,2 miljonus eiro, liecina pētījumu kompānijas "Kantar" apkopotā informācija par reklāmas tirgus izaugsmi Baltijā 2018.gadā.

Baltijas mediju mediju reklāmas tirgus apjoms kopumā sasniedza 305,5 miljonus eiro, kas ir par 4,4% vairāk nekā 2017.gadā.

"Kantar" dati liecina, Lietuvā 2018.gadā mediju reklāmas tirgus pieauga par 4,3%, salīdzinot ar 2017.gadu, un sasniedza 116 miljonus eiro. Igaunijā reklāmas tirgus apjoms pērn bija 104,3 miljoni eiro, pieaugot par 3,1% salīdzinājumā ar 2017.gadu.

Pēc "Kantar" datiem, pērn Latvijā televīzijas reklāmas tirgus salīdzinājumā ar 2017.gadu pieauga par 3% un veidoja 113,2 miljonus eiro, interneta reklāmas tirgus palielinājās par 4,2%, veidojot 61 miljonu eiro, vides reklāmas tirgus - pieauga par 11,9% un bija 38,9%, radio - pieauga par 8,8% un bija 33,2 miljoni eiro.

Tāpat laikrakstu reklāmas tirgus pieauga par 0,3% un sasniedza 28,9 miljonus eiro, tiešā pasta - palielinājās par 6% un sasniedza 9,2 miljonus eiro, kino - palielinājās par 41,2%, veidojot 2,1 miljonu eiro un iekštelpu reklāmas tirgus palielinājās par 10% salīdzinājumā ar 2017.gadu un bija 1,1 miljons eiro. Savukārt žurnālu reklāmas tirgus saruka par 6,6% un bija 18 miljoni eiro.

"Kantar" mediju pētījumu direktors Oskars Rumpēters norādīja, ka 2018.gadā Baltijā lielāko reklāmas tirgus pieaugumu nodrošinājusi vides reklāma (+4,1 miljons eiro). Baltijā kopumā samazinājies žurnālu reklāmas apjoms. Latvija ir vienīgā no Baltijas valstīm, kurā visos medijos fiksēts reklāmas pieaugums. Pēc Rumpētera sacītā, 2018.gads ir pirmais gads kopš 2008.gada, kad kopējais reklāmas tirgus atkal pārsniedzis 300 miljonu apjomu.

"Kantar" Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu