Francijā aizliegs ar elektriskajiem skrejriteņiem braukt pa trotuāriem

Vīrietis uz elektriskā skrejriteņa Berlīnē

FOTO: AFP/SCANPIX

Kaut arī elektriskie skrejriteņi varētu kļūt par lielisku alternatīvu auto sastrēgumu pārņemtajās Eiropas lielpilsētās, Francija jau ir izdarījusi savus secinājumus un novilkusi sarkanās līnijas – no 1.septembra šajā valstī stāsies spēkā jauna kārtība, lai kājāmgājēji netiktu piespiesti pie ēku sienām.

Francijas transporta ministre Elizabete Borna intervijā laikrakstam "Le Parisien" paziņojusi, ka visiem cilvēkiem, kas ar elektriskajiem skrejriteņiem vai līdzīgiem braucamrīkiem uzkāps uz trotuāra, būs jārēķinās ar naudas sodu €135 apmērā. Izņēmums būs vienīgi tie, kas tos stieps sev līdzi ar izslēgtu motoru. Šāds pats regulējums attieksies arī uz tā saucamajiem segvejiem vai elektriskajiem vienriteņiem.

Dažādu firmu iznomājamie skrejriteņi Francijas galvaspilsētā ir īpaši bieži sastopami kopš pagājušā gada, un patlaban Parīzē tādu ir jau 15 000, taču līdz šā gada beigām to skaits varētu palielināties līdz 40 000.

Tādas firmas kā Lime and Bird un Uber elektriskos skrejriteņus piedāvā daudzās pilsētās, taču, piemēram, Peru pēc smaga negadījuma ar tiem jau ir aizliegts pārvietoties pa trotuāriem. ASV veiktie pētījumi liecina, ka aptuveni pusē no visiem negadījumiem, kuros iesaistīti elektriskie skrejriteņi, cilvēki gūst bieži vien smagas galvas traumas.

Žurnāls „Der Spiegel” vēsta, ka Vācijā elektriskie skrejriteņi oficiāli ir atļauti no šā gada aprīļa sākuma. Ja ar tiem brauc ātrāk par 12 km/h, tad jāizmanto velosipēdistu celiņi vai velo joslas, savukārt braukt ar mazāku ātrumu nekā 12 km/h ir atļauts arī pa gājēju ietvēm. Tomēr dažās Vācijas federālajās zemēs arī šādu iespēju lielākā daļa cilvēku noraida.

Uz augšu