Aizvadīts drifts vienā no bīstamākajām pasaules drifta konfigurācijām, Kehala trasē Igaunijā

FOTO: Kersti Saumann Photography

10. un 11. maijā Kehala Ring, Igaunijā, norisinājās NEZ (Ziemeļeiropas zonas) un Latvijas/Igaunijas apvienotais Pro drifta čempionāts. 

Kehalas trases drifta konfigurācija, kuru organizatori dēvē par “Rollercoaster from hell”, pagājušogad piesaistīja visas drifta pasaules uzmanību ar to, ka šajā trasē braucēji ne tikai driftē, bet arī lido! Līdzīga trases specifika ir Japānā, bet tomēr pagājušajā gadā japāņi apgalvoja, ka "nē, tik augstu mēs nelecam". Kehalas trase ir bīstama, bet, ja pareizi tiek izbraukta, tad arī lēciens nav tik liels. Izvēloties pareizo trajektoriju, braucējs var neatraut riteņus no asfalta, bet braucot ar lielāku ātrumu, un mazliet nomainot trajektoriju, no zemes var atrauties pat visi četri riteņi.

FOTO: Kersti Saumann Photography

Šī gada sacensībām trase tika mazliet uzlabota, izveidota mazliet platāka, lai nodrošinātu drošākus apstākļus braucējiem. Kopā sacensībās piedalījās 26 PRO dalībnieki no Somijas, Zviedrijas, Igaunijas, Latvijas, Lietuvas un Norvēģijas. Papildus Pro sacensībām norisinājās arī Proam Igaunijas drifta kausa posms. Latvija un Igaunija šogad Pro klasē aizvada apvienoto čempionātu, kurā startēja 16 dalībnieki, bet pārējie 10 bija viesi no ārzemēm. Pēc ilgāka pārtraukuma NEZ pilnu sezonu brauc arī Zviedrijas drifteri, bet, kas priecē, mēs viņus 31.augustā redzēsim arī Rīgā, NEZ drift čempionātā, Biķernieku Raganas katlā.

FOTO: Publicitātes foto

Uz Kehalas trasi ceļu mēroja arī trīs sportisti no Latvijas - Ēriks Ulass, Edmunds Bērziņš un Jānis Jurka. Piektdien tika aizvadīti treniņbraucieni. Katram Latvijas sportistam galvenais mērķis šajās sacensības bija novērst visas tehniskās problēmas un iziet uz starta, jo Baltijas drifta sezonas atklāšanā tieši tehnikas dēļ visiem trīs sportistiem sacensības beidzās, īsti pat nesākoties. Igaunijas trase deva iespēju pārbaudīt auto tehnisko stāvokli, un visi latviešu sportisti ir vienlīdz priecīgi par to, ka mašīna klausa un ir gatavi 2019. gada sezonai. Piektdienas treniņi tika aizvadīti pa sausu segumu, kas nozīmē lielākus ātrumus un augstākus lēcienus, kam diemžēl sekoja arī dažas pamatīgas avārijas. Vienu no smagākajām avārijām piedzīvoja Igauņu braucējs Urmo, kurš lēciena rezultātā piezemējās jau gandrīz uz mašīnas priekšējās daļas, un ļoti spēcīgi atsitās pret betoniem, pilnībā iznīcinot savu sacensību automašīnas priekšējo daļu. Citiem Pro klases sportistiem bija dažāda veida ierastās tehniskās problēmas, kuras lielākoties tika novērstas sacensību laikā.

FOTO: Publicitātes foto

Sestdiena sākās ar "sausiem" treniņiem, taču par nožēlu uzreiz pēc sacensību oficiālās atklāšanas sākās kārtīga lietus vētra, pavēršot sacensības citā virzienā. Tā kā asfalts trasē ir visnotaļ jauns, tas kļuva slidens, ātrumi samazinājās, taču braukšana vienlaikus kļuva bīstamāka, neprognozējamāka. Katram Pro klases braucējam pirms kvalifikācijas braucieniem tika dots viens iesildīšanās brauciens, lai iepazītu apstākļus trasē. Edmunds Bērziņš jau piektdienas treniņos rādīja stabilu sniegumu trasē, tomēr pirmajā kvalifikācijas braucienā tika pieļauta maza kļūda, iztaisnošanās, kam sekoja rezultāts 0. Otro kvalifikācijas braucienu Edmunds nobrauca pietiekoši labi, ierindojoties augstākajā vietā no latviešiem. Ar 78 punktiem viņš bija sestais. Ērikam Ulasam izdevās abus braucienus nobraukt punktos, tomēr bija grūti pierast pie slapjajiem laikapstākļiem un atrast atbilstošos regulējumus, tāpēc tikai 11. vieta ar 64 punktiem. Tandēmiem kvalificējās arī Jānis Jurka, kurš, rādot stabilu sniegumu abas dienas, ar 59 punktiem ierindojās 15. vietā. Visiem trīs latviešu braucējiem izdevās kvalificēties tandēmu braucieniem.

FOTO: Kersti Saumann Photography

Izliekot tandēmu egli, latviešiem vienmēr iekrīt braukt vienam pret otru. Tandēmu egle tika izlikta uz TOP32, kas nozīmēja automātisku iekļūšanu jau TOP16 gan Edmundam, gan Ērikam, bet tandēms TOP16 jau bija vienam pret otru. TOP32 cīņās piedalījās Jānis Jurka, kuram pretī stājās spēcīgais igauņu sportists Mikhels Normans Tultss, kurš tika uzskatīts arī par šo sacensību favorītu. Jānis Jurka šajā cīņā zaudēja, jo konkurents ir ļoti piebraucis trasi, bet Jānis ir priecīgs, mašīna iet, pirmās sacensības šogad aizvadītas. Latviešu tandēmā, kur pretī viens otram stājās Ulass un Bērziņš, uzvaru izcīnīja Bērziņš. TOP8 tandēmā Bērziņam pretī stājās igaunis Alars Āsma. Arī šajā tandēmā uzvaru izcīnīja Bērziņš un iekļuva TOP4, kur viņam pretī stājās Tultss. Šajos braucienos uzvara igaunim. Pēdējo cīņu par 3.- 4. vietu Bērziņš aizvadīja pret igauni Oliver Randalu, kurš Baltijas drifta čempionātā Biķerniekos ieņēma 3.vietu. Tāpat kā Bērziņš, arī Olivers ir bijušais Proam braucējs un šogad aizvada debijas sezonu PRO klasē. Šoreiz tiesneši lēma par labu igaunim, bet Bērziņam - augstā 4.vieta.

Video no sacensībām 2018.gadā

Braucēji pateicas saviem atbalstītājiem, bez kuriem viņiem neizdotos mērot tik tālu ceļu, un pauž gatavību jau nākamajā posmā Pērnavā, 8.jūnijā, beidzot kāpt uz pjedestāla.

Uz augšu