Pārdošanā nonāks visu Porsche ielas sporta auto vectētiņš

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: RM Sotheby's

Lai gan Ferdinands Porše ar automobiļu konstruēšanu nodarbojās jau kopš 19.gadsimta beigām, un pirmo spēkratu, kas bija karietes izskata elektroauto P1, prezentēja 1898.gadā, pirmais ielas sporta auto dienas gaismu ieraudzīja 2.Pasaules kara priekšvakarā, 1939.gadā.

Runa ir par prototipu Type 64, ko Porsche izstrādāja pēc Volkswagen pasūtījuma, lai piedalītos 1500 kilometrus garajās sacensībās maršrutā Berlīne - Roma un parādītu Vācijas autobāņu priekšrocības. Sākoties karam, septembrī plānotais brauciens tā arī nenotika, taču trīs Type 64 eksemplāri tika uzbūvēti. Otro Ferdinanda Poršes dēla Ferija vadībā kompānija pabeidza 1939.gada decembrī, bet trešo - 1940.gada jūnijā. Tieši trešais eksemplārs, kas būvēts uz iepriekš avārijā cietušā pirmā Type 64 atliekām, augustā būs iegādājams RM Sotheby's izsolē Monterejā, Kalifornijas štatā.

Elektriskais Porsche P1
Elektriskais Porsche P1 Foto: Porsche

Porsche Type 64 tika konstruēts uz VW Beetle bāzes. Tam bija tā pati balstiekārta un tas pats četru cilindru bokserdzinējs, kura jauda gan bija palielināta no 24 līdz 32 zirgspēkiem. Visādi citādi Type 64 bija kardināli atšķirīgs auto ar aerodinamisku plūdlīnijas virsbūvi, nosegtiem riteņiem, un dažādiem tehnoloģiskiem risinājumiem, ko Porsche inženieri pēc kara pārvērta modelī 356. Tādējādi faktiski sanāk, ka Type 64 ir oriģinālo VW Beetle un Porsche 356 vienojošais posms.

Porsche Type 64 virsbūve Porsche muzejā
Porsche Type 64 virsbūve Porsche muzejā Foto: Porsche

Līdz mūsdienām ir saglabājies tikai viens Porsche Type 64 eksemplārs, jo otrais uzbūvētais auto 2.Pasaules karu nepārdzīvoja. Trešais auto savukārt palika Poršu ģimenes īpašumā, un Ferijs ar Ferdinandu bija regulāri tā lietotāji - līdz pat jaunā modeļa 356 prezentācijai 1948.gadā, kad ar Type 64 demonstrācijas nolūkos izbrauca austriešu sacīkšu braucējs Oto Matē. Auto viņu tik ļoti apbūra, ka Matē mašīnu nolēma iegādāties un no tās nešķīrās līdz pat nāves dienai 1995.gadā. Divus gadus vēlāk mašīnu iegādājās tās pēdējais īpašnieks, Porsche vēsturnieks Tomass Grūbers no Vīnes.

Porsche Type 64 virsbūve Porsche muzejā
Porsche Type 64 virsbūve Porsche muzejā Foto: Porsche

Tā vien izskatās, ka trešā īpašnieku maiņa notiks 2019.gada augustā. Kaut vai tāpēc, ka tam ir milzīga vēsturiskā vērtība, turklāt spēkrats aizvien ir oriģinālā stāvoklī un pircējam līdzi tikšot dots ļoti daudz rezerves daļu. RM Sotheby's lēš, ka par visu moderno ielas sporta Porsche vectētiņu izsolē varētu saņemt pat 20 miljonus ASV dolāru jeb nepilnus 18 miljonus eiro.

Porsche Type 64 virsbūve Porsche muzejā
Porsche Type 64 virsbūve Porsche muzejā Foto: Porsche
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu