Pieci leģendāri auto – kulta filmu galvenie varoņi

Dodge Monaco

FOTO: Publicitātes foto

Road movie jeb ceļa filmu žanrs nav iedomājams bez leģendārām automašīnām – nereti spēkrats, ko vada filmas varonis, kļūst par ikviena autovadītāja sapni. Par pieciem auto, bez kuriem kino pasaule nav iedomājama, stāsta mēroga retro auto kolekcionārs Māris Gūtmanis.

Dodge Monaco 1964, “Blūza brāļi” (“The Blues Brothers”)

Dodge Monaco 1964 ir viena no visvairāk lietotajām policijas automašīnām ASV. Savulaik policijas pārziņā esošās automašīnas bija jaudīgākas nekā bija iespējams iegādāties auto salonos, tāpēc mūsdienās tie kļuvuši par īpaši iekārojamu preci Amerikas lietoto auto tirgū. Pieminēšanas vērts ir arī fakts, ka filma “Blūza brāļi” iekļuvusi Ginesa rekordu grāmatā kā viena no filmām, kuras tapšanas laikā iznīcināts visvairāk auto – 103.

Dodge Monaco

FOTO: Publicitātes foto

Alfa Romeo 2600, “Nicinājums” (“Le Mepris”)

Alfa Romeo 2600 Spider ir 1962. gadā radīts Itālijas autobūves “ziedu laiku” pārstāvis. Papildus rūpnīcā ražotajam sedanam, vēl četrās auto dizaina darbnīcās ražoja četras dažādas virsbūves, no kurām katra izskatījās pilnīgi atšķirīga – un tas viss spēkratam, kurš saražots vien 11 000 eksemplāros. Mūsdienās Volkswagen Golf var nopirkt ar piecām dažādām virsbūvēm, taču tās ir līdzīgas, neskatoties uz to, ka ik gadu tiek saražoti vairāki simti tūkstoši auto.

Alfa Romeo 2600

FOTO: Publicitātes foto

Ford Thunderbird, “Mežonīgie sirdī” (“Wild at Heart”), “Telma un Luīze” (“Thelma & Louise”)

Lai gan daudzi to kļūdaini uzskata par sporta auto, Ford Thunderbird jeb T-Bird sākotnēji tika radīts kā luksusa klases automašīna. Abās filmās izmantoti ceturtās paaudzes (1964.–1966. gads) automobiļi – pēdējie Ford Thunderbird modeļa kabrioleti, jo ražotāja plānā bija pieaugušāks un dārgāks Thunderbird. Modē spēkrats atgriezās 2000. gados, bet jau pavisam citādāks – brīvības garša vairs neatgriezās.

Ford Thunderbird

FOTO: Publicitātes foto

Jāpiezīmē, ka nepierasts ir automašīnas bagāžnieka atvēršanas veids, kas mantots no 1958. gada Ford Fairlane 500 Skyliner. Bagāžnieka vāks atverams uz aizmuguri, lai jumtu būtu iespējams glabāt bagāžas nodalījumā.

Buick Roadmaster 1949, “Lietus vīrs” (“Rain Man”)

Buick Roadmaster 1949 – tā laika Buick karognesējs. Viens no filmas “Lietus vīrs” galvenajiem varoņiem, kuru filmā attēlo Dastins Hofmans, ļoti precīzi apraksta auto vērtību sava tēva acīs: “1949.gada Buick Roadmaster. 8 cilindri (..). Tikai 8985 saražoti modeļi. Tēvs man ļauj ar to braukt lēni uz lielceļa. Tikai ne pirmdienās, noteikti ne pirmdienās.” 1949. gadā modelim tika veikti pirmie pēckara uzlabojumi, tomēr saglabājot savdabīgo dzinēja pārsega atvēršanas veidu.

Buick Roadmaster

FOTO: Publicitātes foto

Peugeot 404, “Trakais Pjero” (“Pierrot le fou”)

Peugeot 404 ir tipisks franču pagājušā gadsimta sešdesmito gadu ģimenes auto. Dizains izstrādāts Pininfarinas dizaina centrā, kur izveidoti gandrīz visi ielas Ferrari no 1951. gada līdz pat mūsdienām. Francijā automašīna ražota līdz 1975. gadam, bet Āfrikā, uz kuras ielām tas sastopams vēl joprojām, to ražoja līdz pat 90. gadiem.

Peugeot 404

FOTO: Publicitātes foto

Leģendārās filmas un ne mazāk leģendāros spēkratus ikviens aicināts izbaudīt kinoteātrī “Splendid Palace”, kur sadarbībā ar pilna servisa līzinga un autonomas uzņēmumu AVIS auto cienītājus un klasiskā kino gardēžus visa gada garumā priecē pasaulē iemīļotā road movie žanra labākie paraugi, kurus izvēlējušies kino eksperti. Pirms katra seansa uz sarunām par līkločiem, negaidītiem pagriezieniem, pitstopiem, ceļabiedriem un citām neatņemamām žanra sastāvdaļām aicinās kompetenti līdzbraucēji – kinokritiķi, aktieri un cilvēki, kuru ikdiena saistīta ar auto.

Uz augšu