Faktori, kas neļauj "airBaltic" veikt transatlantiskos lidojumus (5)

Māris Kūrēns
, Žurnālists
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ieva Čīka/LETA

Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" piedāvā lidojumus uz daudziem galamērķiem visā Eiropā, kā arī NVS valstīs un Tuvajos Austrumos. Tomēr atklāts ir jautājums, vai kādreiz ar "airBaltic" lidmašīnām būs iespējams aizlidot arī tālāk - piemēram, uz ASV. Intervijā portālam TVNET "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss stāstīja, kas nepieciešams, lai sāktu lidojumus uz tālākām vietām visā pasaulē.

Gauss skaidro, ka "airBaltic" lidaparāti var nolidot līdz pat septiņām stundām, līdz ar to aviokompānija var aizlidot uz vietām, kas atrodas septiņu stundu lidojuma attālumā no Rīgas.

"Tāpēc Reikjavīka un Islande ir tālākie galamērķi uz rietumiem, uz citām pusēm skatoties – tā ir Rietumindijas robeža. Teorētiski var lidot arī uz dažādām Āfrikas valstīm. Uz ziemeļiem – mēs jau tur lidojam," saka Gauss. 

Viņš norāda, ka, lai "airBaltic" lidotu tālāk par šo “septiņu stundu apli", ir nepieciešamas citas lidmašīnas, taču tās aviosabiedrība neplāno iepirkt.

"Runājot par Ņujorku – skaidrs, ka šādu lidojumu izpildīs kāda cita aviokompānija. Esam rēķinājuši, kādas izmaksas būtu, ja mēs iesaistītos arī transatlantisko lidojumu biznesā. Ir nepieciešamas lielas investīcijas. Šobrīd arī uzskatām, ka šādus lidojumus labāk varēs veikt citas aviokompānijas, tāpēc mēs varam tikai atbalstīt šādas lidsabiedrības," uzsver Gauss.

Viņš iezīmē, ka šāda tipa lidojumi nozīmētu to, ka aviokompānijai būtu nepieciešams mainīt savu biznesa virzienu, kas prasītu ļoti lielus ieguldījumus. 

""airBaltic" akcionāri neuzskata, ka tas pašlaik būtu nepieciešams. Tas, protams, gan var mainīties. Skatoties uz pasažieru plūsmu, var teikt, ka kādu dienu no Rīgas varēs aizlidot uz Ņujorku," sprieda Gauss.

Tādējādi viņš neizslēdz iespēju, ka kādreiz arī “airBaltic” varētu lidot pāri Atlantijas okeānam.

"Ja investori lems par labu tam, tad būs nepieciešams aptuveni pusgads, lai varētu sākt reisus. Taču pašlaik pētām situāciju, cik daudz pasažieriem tas būtu nepieciešams," sacīja Gauss.

Pilnu interviju ar Martinu Gausu lasiet portālā TVNET otrdien, 21. maijā! 

Komentāri (5)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu