Ferrari klāstā ir jauns flagmanis. Tas nodēvēts par SF90 Stradale un ir kompānijas pirmais plug-in hibrīds, tātad spēj braukt ne tikai ātri, bet arī līdz zināmai robežai elektriski.
Ferrari slepus izstrādājuši jaunu hibrīdauto ar tūkstoš zirgspēkiem
SF90 Stradale nosaukumā iekodēta 90.gadskārta kopš Enco Ferari dibināja Ferrari sacīkšu komandu Scuderia Ferrari. Ja kompānija atsauktos uz Ferrari kā autoražotāju, nosaukumam būtu jābūt SF80, jo ielas automobiļu rūpnīca durvis vēra 10 gadus vēlāk.
Jaunā superauto sirds ir no hibrīddzinējs ar tehnoloģijām, kas aizgūtas F-1 pasaulē. Dzinēja bāzi veido 4 litru V8 turbo motors ar 780 zirgspēkiem (800 Nm), kas ir vairāk nekā jebkuram citam Ferrari ražotajam V8 spēka agregātam. Atlikušos 220 ģenerē trīs elektromotori.
Viens, kas nodēvēts par MGU-K, atrodas aizmugurē starp iekšdedzes dzinēju un astoņu pakāpju divsajūgu automātisko pārnesumkārbu un faktiski ir tāds pats kinētiskās enerģijas rekuperācijas ģenerators kā Formula 1 bolīdos. Pārējie divi elektromotori atrodas pie priekšējās ass un mašīnai tādējādi nodrošina īstu pilnpiedziņu ar variējamu griezes sadali starp riteņiem. Šādi nokomplektēts SF90 Stradale spēj 100 km/h sasniegt 2,5 sekundēs, bet 200 km/h - 6,7 sekundēs.
Tai pašā laikā Ferrari SF90 Stradale ir arī priekšpiedziņas režīms, kad darbojas tikai priekšējie elektromotori. Tad auto var attīstīt 135 km/h un nobraukt apmēram 25 kilometrus. Interesanti, ka atpakaļgaitā auto brauc tikai ar elektromotoru palīdzību. Bet kopumā SF90 ir četri braukšanas režīmi, ko vadītājs pats var izvēlēties ar speciāliem selektoriem. Tie ir eDrive, Hybrid, Performance un Qualify, kas aizgūts no F-1 pasaules un veiktspēju nostāda svarīgākā pozīcijā par bateriju lādēšanu.
Lai taupītu svaru, Ferrari inženieri izmantojuši dažādu vieglu, bet izturīgu materiālu kombināciju. Plaši lietota, protams, ir oglekļa šķiedra. Rezultāts ir redzams tehnisko datu tabulā, kur iepretī 1570 svaram ierakstīts īpatnējās jaudas rādītājs, kas attiecīgi ir 1.57 kg uz zirgspēku.
Viens no lielākajiem izaicinājumiem, kā norāda Ferrari, esot bijusi nepieciešamība rast līdzsvaru starp aerodinamisko efektivitāti un piespiedējspēku. Rezultātā mašīnai ir adaptīvi aerodinamiskie virsbūves elementi, kas normālos apstākļos dod iespēju bez grūtībām šķelt gaisu, taču nepieciešamības gadījumā pie 250 km/h spēj radīt piespiedējspēku, kas līdzvērtīgs 390 kg.
Tehniskie dati Ferrari SF90 Stradale
Dzinējs | 3990 cc, V8, 90° |
Jauda | 780 ZS @ 7500 rpm |
Griezes moments | 800 Nm @ 6000 rpm |
Elektromotoru jauda | 165 kW jeb 220 ZS |
Bateriju ietilpība; elektriskā autonomija | 7,6 kWh; 25 km |
Dimensijas | 4710/1972/1186 mm |
Riteņu bāze | 2650 mm |
Pašmasa | 1570 kg |
Bagāžnieks | 74 l |
Riepas priekšā un aizmugurē | 255/35 un 315/30 ZR 20 |
Izsvarojums | 45:55 |
0-300 km/h | <29,5 sekundes |
Vmax | 340 km/h |