Igaunijā pēc diviem vai trim gadiem varētu sākt kursēt jaunie pasažieru vilcieni (1)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

Igaunijas jaunie pasažieru vilcieni ekspluatācijā, visticamāk, nonāks pēc diviem vai trim gadiem, paziņojusi valstij piederošā pasažieru vilcienu operatora "Eesti Liinirongid", kas strādā ar zīmolu "Elron", vadītāja Merike Saksa.

"Jau kādu laiku esam gaidījuši pozitīvu valdības lēmumu par jaunajiem vilcieniem, un esam arī sākuši gatavot iepirkuma konkursa dokumentus," ziņu aģentūrai BNS sacījusi Saksa, uzsverot, ka uzņēmums nekavēsies ar konkursa izsludināšanu, tiklīdz valdība apstiprinās vilcienu iepirkumu.

Pēc jauno vilcienu saņemšanas "Elron" esošo ritošo sastāvu plāno izmantot citos maršrutos, lai samazinātu vilcienu noslogotību. Janvārī viņa sacīja, ka jaunie vilcieni ir nepieciešami, jo pašlaik, ja kaut kas notiek ar vilcienu, rodas problēmas ar grafiku izpildi un vilcieni kavējas.

Plānots, ka jaunie vilcieni būs ar dīzeļa dzinēju un hibrīdvilcieni, kuru enerģijas un uzturēšanas izmaksas ir mazākas.

"Mēs labprātāk vēlētos, lai jaunie vilcieni, kuru ērtības līmenis paredzēts tālākiem braucieniem, ir savienojami ar jau esošajiem, jo tā būtu arī ekonomiski visizdevīgākā izvēle no operacionālo izmaksu viedokļa," paskaidroja "Elron" vadītāja.

"Vilcienu nodošanas ekspluatācijā laiks ir atkarīgs no iepirkuma procedūras un rūpnīcu piegādes laika, bet pasažierus ar šiem vilcieniem varētu sākt apkalpot ne ātrāk kā pēc diviem vai trim gadiem," viņa piebilda.

Jau vēstīts, ka Igaunijas ekonomikas un infrastruktūras ministrs Tāvi Āss tuvāko nedēļu laikā valdībā ierosinās iegādāties četrus jaunus vilcienus "Elron" vajadzībām, kas ļautu veikt papildu reisus noslogotākajos maršrutos uz Tartu, Narvu un Vīlandi.

Igaunijas Ekonomikas un sakaru ministrija jauno vilcienu iepirkuma summu noteiktu publiskā iepirkumu konkursā, un iespējamos finansējuma avotus izskatītu valdība.

Pēdējo piecu gadu laikā pasažieru vilcienu skaits Igaunijā pieaudzis vairāk nekā par trešdaļu. Pasažieru skaitam palielinoties, vilcienu satiksme starp lielākajām pilsētām ir vairāk nekā dubultojusies.

"Elron" pašlaik ir 20 dīzeļvilcieni un 18 elektriskie vilcieni. Papildu dīzeļvilcieni ir nepieciešami maršrutos uz Tartu un Narvu, kur pieaug pieprasījums.

2018.gadā "Elron" pārvadāja 7,6 miljonus pasažieru, kas bija par 4% vairāk nekā 2017.gadā, bet biļešu ieņēmumi pieauga par 21%, sasniedzot 16 miljonus eiro.

Par pašreizējo vilcienu iepirkuma konkursa uzvarētāju 2010.gadā tika izraudzīta Šveices kompānija "Stadler Bussnang". Jaunie vilcieni pakāpeniski tika nodoti ekspluatācijā, sākot no 2013.gada otrās puses. Elektrisko vilcienu iegādes izmaksas sasniedza 80 miljonus eiro, no kuriem 85% sedza Eiropas Savienības Kohēzijas fondu finansējums, bet dīzeļvilcieni izmaksāja 96 miljonus eiro.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu