Latvijas aviācijas nozare līdz 2030.gadam ir spējīga sasniegt Zviedrijas līmeni, uzskata Linkaits (2)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ieva Makare/LETA

Latvijas aviācijas nozare līdz 2030.gadam ir spējīga sasniegt Zviedrijas līmeni attiecībā uz pasažieru skaitu, lidojumu skaitu un kravu pārvadājumu skaitu uz vienu iedzīvotāju, ja pie tā tiks piestrādāts, ceturtdien, atklājot "Rīgas Aviācijas forumu 2019", teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Atklāšanas runā ministrs uzsvēra, ka aviācijas forums ir laba ikgadējā tradīcija, lai paskatītos apkārt, ko dara konkurenti un sabiedrotie, kā arī nosprausti jaunus nākotnes mērķus.

Linkaits pauda, ka Latvijā aviācijas nozare var būt lepna, ik gadu nodrošinot apmēram 3,5% no iekšzemes kopprodukta (IKP), taču, lai gan tas ir ļoti labs rezultāts, nozare var sasniegt arī vairāk, jo Eiropā vidēji valstīs pienesums no aviācijas nozares ir 4,4% no IKP. "Neredzu iemeslus, kāpēc lai mēs Latvijā to nevarētu sasniegt," teica ministrs, aicinot nozares spēlētājus būt ambiciozākiem, lai attīstītos ne tikai Latvijā, bet arī reģionā un visā Eiropā.

Tāpat satiksmes ministrs norādīja, ka Latvijas aviācijas nozarei, nedaudz pacenšoties, nebūtu grūti 2030.gadā sasniegt Zviedrijas līmeni attiecībā uz pasažieru skaitu, lidojumu skaitu un kravu pārvadājumu skaitu uz vienu iedzīvotāju.

Tajā pašā laikā Linkaits pauda, lai arī nevēlas būt pārāk ambiciozs, tomēr uzskata, ka jādomā par to, kurā brīdī Rīgas lidostā būs vajadzīgs otrs skrejceļš, jo, lai izmantotu pilnu lidostas potenciālu, ir jāskatās uz tīri tehniskām lietām. "Būtu tikai loģiski domāt, ka mūsu lidosta "Rīga" arī turpmāk augs un paplašinās savas teritorijas," teica satiksmes ministrs, piebilstot, ka jau tuvākajos gados pie lidostas sāksies "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas un arī stacijas būvniecība.

Satiksmes ministrs norādīja, ka, ņemot vērā sastrēgumus visā Eiropas gaisa telpā, par gaisa satiksmes organizēšanu Latvijā atbildīgajai "Latvijas gaisa satiksmei" ir jāceļ kapacitāte un efektivitāte, kā arī jāspēj gaisa satiksmes pakalpojumus piedāvāt arī uz citām valstīm.

Linkaits pauda cerību, ka strauju izaugsmi turpinās ne tikai lidosta "Rīga", "Latvijas gaisa satiksme" un Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic", bet arī pārējie nozares spēlētāji.

Vienlaikus ministrs piebilda, ka jau vairākus gadus tiek runāts par aviācijas muzeja nepieciešamību Latvijā. Viņš pauda cerību, ka industrija spēs sanākt kopā un nolemt, kā šādu muzeju varētu atvērt.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka Rīgā ceturtdien notiek "Rīgas aviācijas forums 2019". Foruma laikā tiks spriests par aviācijas nozares izaicinājumiem Latvijā un Eiropā, bezpilota lidaparātu jeb dronu regulējumu tagadni un nākotni, kā arī dronu satiksmes integrāciju gaisa telpā.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu