"Lietuvos geležinkeliai" no saviem konkursiem izslēdz "Skinest Baltija" un "Askita"

Dzelzceļa sliedes. Ilustratīvs attēls.

FOTO: Evija Trifanova/LETA

Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums "Lietuvos geležinkeliai" saistībā ar iespējamu konkurenci kropļojošu vienošanos izslēdzis kompānijas "Skinest Baltija" un "Askita" no saviem konkursiem, kuros tās piedalījušās kopā.

Kā norādīts "Lietuvos geležinkeliai" paziņojumā, šāds lēmums balstīts uz ieteikumiem, ko sniegusi Nacionālajai drošībai svarīgu objektu aizsardzības koordinācijas komisija un Lietuvas Konkurences padome.

Dzelzceļa uzņēmumam ir aizdomas, ka "Skinest Baltija" un "Askita" koordinē savu darbību - viens un tas pats darbinieks ar īsu laika atstarpi rediģē un iesniedz konkursa dokumentus, abām kompānijām ir vai ir bijuši kopīgi darbinieki, abi iesniedz identisku produktu dokumentāciju un dažādos dokumentos atrodamas vienādas kļūdas.

Abas kompānijas tiek izslēgtas no iepirkumu konkursiem, kas saistīti ar sliežu ceļa detaļu un gulšņu iepirkumiem un kuros tās piedalījušās abas kopā.

"Skinest Baltija" ir Igaunijas dzelzceļa pakalpojumu un investīciju grupas "Skinest Rail" uzņēmums.

Kompānija "Askita" saskaņā ar Lietuvas Reģistru centra datiem reģistrēta 2018.gada februārī, un šai uzņēmumā, pēc valsts sociālās apdrošināšanas fonda "Sodra" informācijas, pašlaik strādā divi cilvēki.

Lietuvas valdība pērn atzina, ka "Skinest Rail" īpašniekam Osinovskim ir saistība ar ārvalstu institūcijām vai to fiziskajām vai juridiskajām personām, kas rada palielinātu risku vai apdraudējumu nacionālajai drošībai. Turklāt viņš apsūdzēts koruptīva rakstura noziegumā.

Tobrīd "Skinest Baltija" bija atzīta par uzvarētāju "Lietuvos geležinkeliai" gulšņu iepirkuma konkursā, bet, balstoties uz komisijas atzinumu, ka plānotais darījums neatbilst Lietuvas nacionālās drošības interesēm, līgums tika parakstīts ar otrās vietas ieguvēju.

Jau ziņots, ka Osinovskis ir apsūdzēts par kukuļa došanu bijušajam Latvijas valsts dzelzceļa uzņēmuma "Latvijas Dzelzceļš" valdes priekšsēdētājam Uģim Magonim. Osinovska kompānijai "Skinest Rail" pieder arī Latvijas uzņēmums "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca".

Tikmēr "Skinest Rail" grupas uzņēmums "Vitras-S" pašlaik atjauno 2008.gadā izjaukto dzelzceļa posmu Mažeiķi-Reņģe.

Uz augšu