Māris Briežkalns ir savas grupas līderis, bundzinieks, producents, Latvijas Radio ierakstu studijas un Mūsdienu Mūzikas centra vadītājs, kā arī ikgadējā starptautiskā improvizācijas, džeza un pasaules mūzikas festivāla "Rīgas ritmi" mākslinieciskais direktors un starptautiskā džeza izpildītāju konkursa "Riga Jazz Stage" organizētājs. Gana daudz statusu, kuri tiek uzturēti aktuāli joprojām, neskatoties uz sirmumu matos.
Viņš bijis arī Latvijas Radio bigbenda mākslinieciskais vadītājs un bundzinieks, piedalījies vairāk kā 70 džeza un populārās mūzikas albumu ierakstos, vadījis meistarklases Norvēģijā, Vācijā un Lielbritānijā un dažādos mūziķu sastāvos uzstājies daudzviet pasaulē no Eiropas līdz Ziemeļamerikai un pat Folklenda salām. Šobrīd galvenā aktualitāte Māra dzīvē ir festivāls "Rīgas ritmi", kas notiks jau no 2. līdz 6. jūlijam. Par to tad arī šī saruna.
Foto: Informē par festivālu "Rīgas Ritmi 2019".
Ar ko īpašs deviņpadsmitais festivāls "Rīgas ritmi"?
Īpašs noteikti ir tas, ka šajā gadā tiek atzīmēta džeza simtgade Eiropā. Attiecīgi pielāgota arī festivāla programma. Rīgā būs gan Ņūorleānas metrs, devītais pasaules brīnums, "Grammy" mākslinieks un vēl visādi dēvētais Džons Klīrijs. Viņa mūzikā uzskatāmi parādīts, kā džeza žanrs sācies, kā veidojies un joprojām veidojas. Vēl ir jaunais censonis Džeimisons Ross, kuram arī ir izteikts Ņūorleānas gars. Viņš, starp citu, piedalījies arī vairākos ierakstos kopā ar Džonu Klīriju. Trešais amerikāņu mākslinieks šā gada festivālā ir Džūdita Hila, kuras izpildītais R&B arī ir viņai dabisks un šīs mūzikas attīstību ļoti labi raksturojošs. Vispār neatceros nevienu festivālu "Rīgas ritmi", kurā nebūtu bijis kāds no amerikāņu māksliniekiem. Otrs aspekts ir tas, ka šajā festivālā izkristalizējušies virzieni, kādos džeza mūzika attīstījusies. Arī citās valstīs, ne tikai ASV. Viens no centrālajiem notikumiem šajā festivālā ir Ķīnas mākslinieku uzstāšanās.