Amerikāņu multimiljonārs un viens no lielākajiem planētas benzīngalvām, Džeimss Glikenhauss, ir īsts Ferrari entuziasts. Viņa kolekcijā ir ne tikai jauni auto un pēc pasūtījuma būvēti spēkrati, bet arī vēstures liecības. Viena no tām ir 49 gadus senais konceptauto Ferrari 512S Modulo, kurš pirms dažām dienām pats varēja kļūt par vēsturi, jo izbraucienā Monako ielās aizdegās.
Monako gandrīz nodedzis unikāls Ferrari prototips
Laimīgā kārtā Džeimss Glikenhauss, kurš pats tobrīd atradās pie mašīnas stūres, laicīgi noreaģēja un aizdegšanos novērsa.
Kā savā Twitter kontā raksta spēkrata saimnieks, viņš izdarījis visu nepieciešamo, lai liesmas neizplatītos, proti, palēninājis gaitu un iedarbinājis iebūvēto ugunsdzēšanas sistēmu.
. Firm we are no longer involved with designed a muffler that caught fire. I followed procedure slowed to keep fire behind car and activated on board system which extinguished fire. No serious damage. I checked car and set off. We’ll drive her tomorrow thru Casino Square. pic.twitter.com/mhI2rlHmO4
— Scuderia Cameron Glickenhaus (@Glickenhaus) June 28, 2019
Par aizdegšanās cēloni Glikenhauss nodēvējis pēc pasūtījuma radīto izplūdes sistēmu. Lai gan auto aizvien ir darba kārtībā, nāksies pastrādāt, lai notikušais neatkārtotos. Bet par to, ka Ferrari 512S Modulo reiz dedzis pagaidām liecina vien apsvilusi aizmugure.
Ferrari 512S Modulo futūristiskā dizaina autors ir Paolo Martins, kurš pirms pusgadsimta strādāja itāļu dizaina ateljē Pininfarina. Martin pirmais patstāvīgi īstenotais projekts ir būvēts uz sacīkšu auto šasijas un apgādāts ar 560 zirgspēku V12 dzinēju. Tā pasaules debija notika 1970.gada Ženēvas automobiļu izstādē.
Kā raksta Motor.ru, oriģinālais prototips bijis kustināms tikai uz priekšu un atpakaļ, taču Glikenhauss to pilnībā restaurējis, padarījis funkcionālu un ieguvis arī atļauju braukšanai pa koplietošanas ceļiem.