Latvijas uzņēmumi sākuši depozīta automāta izstrādi dažāda iepakojuma nodošanai

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: publicitātes

Iekārtu izstrādes un ražošanas uzņēmums SIA "Peruza" sadarbībā ar informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmumu SIA "WeAreDots" izstrādā iepakojuma depozīta iekārtu un IT risinājumus, kas spētu atpazīt un pieņemt dažāda veida un materiāla iepakojumus, aģentūru LETA informēja uzņēmuma komunikācijas konsultante Alīna Kozlovska.

Viņa norādīja, ka līdz šā gada rudenim plānots izstrādāt konkrētu iekārtas prototipu, izmantojot tādus tehnoloģiskos risinājumus kā datorredze, mākslīgais intelekts un robotmanipulatori.

Pēc Kozlovskas sacītā, plānots, ka iekārta depozītā spēs pieņemt dažāda veida iepakojumu un būs mobila. Patlaban tirgū pamatā pieejamas iekārtas, kas spēj pieņemt ļoti šauru iepakojumu loku (pamatā saldināto dzērienu un ūdens PET pudeles, skārdenes un alus stikla pudeles), taču mērķis ir Latvijā rādīt unikālu iekārtu, kas ar mākslīgā intelekta palīdzību spēj atpazīt un pieņemt depozīta sistēmā arī šampanieša, vīna, stipro alkoholisko dzērienu pudeles, kā arī dažādu citu dzērienu un arī sadzīves ķīmijas, kosmētikas produktu iepakojumus (piemēram, šampūna pudeles). Sistēmā nodot varēs arī visu veidu burkas.

"Peruza" valdes loceklis Roberts Dlohi atzīmēja, ka patlaban tirgū ir pieejamas līdzīgas iekārtas, taču tās nenodrošina vajadzīgo funkcionalitāti un arī atbilstību mūsdienu patērētāju iepakojuma lietošanas paradumiem. "Latvijā ir spēcīgi IT un mašīnbūves talanti, kuri var nodrošināt tehnoloģiskos risinājumus - tā, lai sistēma nodoto iepakojumu var atpazīt ar mākslīgā intelekta palīdzību un depozīta sistēmas ieviešanā Latvijā varam izmantot jaunākās tehnoloģijas un risinājumus. Šāda automāta izstrāde noteikti radīs interesi arī citās valstīs, radot jaunu eksportspējīgu produktu pasaules tirgū," atklāja Dlohi.

Viņš piebilda, ka sistēma ļaus savākt un otrreiz pārstrādāt vairāk iepakojuma un tādējādi samazināt atkritumu daudzumu, ko citas depozīta sistēmas pēc būtības risina tikai daļēji. Turklāt mērķis ir radīt iekārtu, kas samazina manuālā darba jeb cilvēku klātbūtni šo automātu apkalpošanā.

LETA jau ziņoja, ka "Peruza" apgrozījums pagājušajā gadā bija 5,194 miljoni eiro, kas ir par 44,3% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa palielinājās par 80,6% un sasniedza 127 937 eiro.

Kompānija "Peruza" ir reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 117 600 eiro. Uzņēmuma lielākie īpašnieki ir Arnis Petrānis (53,11%) un Roberts Dlohi (38,74%).

Savukārt "WeAreDots" pērn strādāja ar 5,472 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 18% vairāk nekā gadu iepriekš, bet peļņa pieauga vairākas reizes un bija 195 479 eiro.

Kompānija reģistrēta 2014.gada decembrī, un tās pamatkapitāls ir 2800 eiro. Kompānijas 35% kapitāldaļas pieder Jurim Vilderam, 35% - Sandim Kolomenskim un 30% - Aigaram Jaundālderam. Kompānijas patiesā labuma guvējs ir Vilders.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu