“Latvijas dzelzceļš” koncerna nekonsolidētās peļņas apmērs 2019.gada 6 mēnešos sasniedzis 8,9 miljonus eiro – 1,9 reizes vairāk nekā budžetā plānotais peļņas apmērs

FOTO: Publicitātes foto

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) šī gada pirmajos sešos mēnešos ir turpinājis strādāt ar peļņu un nodrošinājis stabilu finanšu darbību, kā arī spējis paaugstināt darba ražīguma rādītājus. Turklāt pirmajā pusgadā pieaudzis arī pa LDz infrastruktūru pārvadāto pasažieru skaits.

Pirmajā pusgadā pa LDz infrastruktūru pārvadājot 21,3 miljonus tonnu kravu, “Latvijas dzelzceļš” nekonsolidētā peļņa 2019.gada pirmo sešu mēnešu laikā ir sasniegusi 8,9 miljonus eiro, kas ir 1,9 reizes vairāk nekā budžetā plānotais apmērs.

Saimnieciskās darbības rezultātā uzņēmuma neto apgrozījums pirmajā pusgadā bija 97,6 miljoni eiro, kas liecina par stabilu finanšu darbību.

Pieaugums vērojams arī pasažieru pārvadājumu jomā – ja pērn pirmajā pusgadā pārvadāti 8,7 miljoni pasažieru, šogad to skaits pieaudzis līdz 8,9 miljoniem, no kuriem lielākā daļa jeb 8,8 miljoni pārvadāti iekšzemes satiksmē.

Lai gan pārvadāto kravu apjoms salīdzinājumā ar 2018. gada pirmajiem sešiem mēnešiem ir sarucis, tomēr atsevišķos kravu segmentos ir vērojams būtisks pieaugums salīdzinājumā ar pagājušo gadu. Nafta un naftas produkti pirmajā pusgadā pārvadāti 4,9 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 20,5% mazāk nekā 2018. gada pirmajā pusgadā. Savukārt akmeņogles pārvadātas 10,2 miljonu tonnu apmērā, kas ir tikai par 0,1% mazāk nekā pirms gada šajā periodā. Minerālvielas pārvadātas par 38,8% vairāk, ķīmiskās kravas par 27,6% vairāk un kokmateriāli - par 26% vairāk.

LDz prezidents Edvīns Bērziņš: “Šā gada pirmajā pusgadā koncerns “Latvijas dzelzceļš” ir turpinājis stabilu finanšu darbību, un, pateicoties LDz valdes un visas uzņēmuma komandas aktīvajam darbam pie efektivitātes palielināšanas un izmaksu optimizācijas, ir izdevies gan strādāt ar peļņas rādītājiem, kuri pārsniedz budžetā plānoto peļņas apmēru, gan arī palielināt darba ražīguma rādītājus uz vienu darbinieku!”

Lai gan graudu pārvadājumu apjoms pirmajā pusgadā ir sarucis, salīdzinājumā ar šo pašu periodu 2018.gadā, patlaban ir sākusies aktīvā graudu novākšanas sezona, un saskaņā ar lauksaimnieku aplēsēm, tā šogad būs ievērojami lielāka nekā pērn, un arī graudkopju organizācijas ir informējušas LDz par vēlmi pa dzelzceļu pārvadāt lielus kravu apjomus.

Raksts tapis sadarbībā ar Latvijas Dzelzceļu.

Uz augšu