Koki, tilti, ierastais - Āgenskalna un Torņakalna "upuri" Rail Baltica īstenošanai (18)

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Rebeka Žeire / LETA

Dzelzceļa līnija Rail Baltica Torņakalnā un Āgenskalnā ienāks no Daugavas labā krasta. Būvdarbi vēsturiskajā apkaimē ir īpaši liels izaicinājums, un bez "upuriem" neiztikt, vēsta portāls lsm.lv. 

Viena no gaidāmajām izmaiņām ir Torņakalna stacijas pārcelšana tuvāk centram; nākotnē tā kļūs par reģionālo staciju.

"Torņakalna stacija tiks pārcelta 200 metru Daugavas virzienā," norāda projektu īstenojošā Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" reģionālais vadītājs Ģirts Bramans, piebilstot, ka uzgaidāmā zāle, kas celta 19. gadsimtā, tuvāk centram netiks pārcelta. 

Vēsturiskā ēka tiks pārcelta nedaudz tālāk no dzelzceļa, un tajā iekārtos muzeju.

Torņakalnā "Rail Baltica" sliedes aizies pazemes tunelī, kas tiks būvēts zem pašlaik esošās dzelzceļa infrastruktūras.

Video: LSM sižets krievu valodā par projekta ietekmi uz Torņakalnu un Āgenskalnu

"Būvniecības laikā dzelzceļš tiks pārcelts tālāk, tiks izrakts "Rail Baltica" tunelis, un, kad tā būvniecība būs pabeigta, dzelzceļš tiks pārcelts atpakaļ savā vietā. Tas būs vienīgais tunelis visā trasē Baltijas valstīs," saka Bramans, piemetinot: lai uzbūvētu tuneli, būs jāskar trīs satiksmes pārvadi.

"Pirmais ir pārvads Friča Brīvzemnieka ielā, pa kuru brauc arī tramvajs. Tas noteikti būs jādemontē, bet pēc tam jāuzceļ jauns. Tālāk ir vēl divi pārvadi automašīnām, un tiem ir kultūrvēsturiska vērtība.

Pirmo no šiem pārvadiem tiek plānots nojaukt.  Par to, kas tiks uzbūvēts tā vietā, vēl notiek diskusijas. Ir variants uzcelt tādu pašu tiltu, taču tas atbildīs mūsdienu standartiem. Par trešo, pēdējo, pārvadu nav skaidrības. Inženieriem jāizvērtē situācija, tostarp jāizvērtē fundamenta stāvoklis," skaidro projekta reģionālais vadītājs. 

Torņakalna attīstības biedrības valdes priekšsēdētājs Valdis Gavars informē, ka projekta īstenošanai tiks nozāģēti vairāki desmiti koku. Gavars uzsver, ka būtu labāk, ja "Rail Baltica" apietu Torņakalnu ar līkumu, taču tas, visticamāk, nenotiks.

Caur Torņakalnu un Āgenskalnu “Rail Baltica” līnija tālāk ies uz Zasulauku un Šampēteri.

Komentāri (18)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu