Rail Baltica ienāk Zasulaukā un Šampēterī - bez pārmaiņām neiztikt

Stacija "Zasulauks"

FOTO: Ieva Lūka/LETA

Rail Baltica dzelzceļa līnija krasi nemainīs līdzšinējo Zasulauka un Šampētera seju, un šeit netiks veiktas tik lielas izmaiņas kā Torņakalnā un centrā. Taču pavisam bez pārmaiņām neiztikt, vēsta portāls lsm.lv

Rail Baltica Zasulaukā ienāks no Āgenskalna, un jāpiezīmē, ka Zasulaukā jaunās dzelzceļa līnijas reģionālā pietura netiks veidota.

"Zasulaukā Rail Baltica līnija ies pa zaļo zonu, ceļu mēs neaiztiksim. Visu būvēsim zaļajā zonā un pašreizējo dzelzceļa infrastruktūru pārvietosim tuvāk stacijai.

Būvniecības laikā dzelzceļa darbs netiks pārtraukts. Projekta ietvaros paredzēts uzbūvēt pārejas gājējiem un velosipēdistiem. Viena no tām būs perona galā, pašlaik tur ir pāreja, pa kuru gājēji iet tieši pāri sliedēm. Kalnciema tiltu mēs neaiztiksim. Uz Rīgas centra pusi Zasulaukā tiek plānota vēl viena pāreja.

Un projektēšanas gaitā būs jāizlemj, vai izmantot Kalnciema tiltu, vai būvēt atsevišķu pāreju," stāsta projektu īstenojošā Baltijas valstu kopuzņēmuma RB Rail reģionālais vadītājs Ģirts Bramans.

Video: sižets par Rail Baltica ietekmi uz Zasulauku un Šampēteri krievu valodā

Pie Zasulauka stacijas tiks veidots arī gājēju tunelis. 

Imantas virzienā dzelzceļš sadalās, un sliežu ceļi ved gan uz Bolderāju, gan Jūrmalu. Rail Baltica līnija ies līdzās Jūrmalas virziena sliedēm.

Bramans piebilst, ka projekta ietvaros noris aktīva sadarbība ar nevalstisko sektoru.

"Kopumā mēs šo projektu atbalstām, mēs saprotam, ka tas jāīsteno. Taču pašlaik viss ir projektēšanas stadijā, un pagaidām grūti pateikt, kā projekts izskatīsies. Taču mūsu mērķis ir panākt, lai mobilitāte starp Zasulauku un Šampēteri neizzustu. Galvenais, lai būtu daudz tuneļu un tiltu gājējiem," uzsver biedrības "Zasulaukam un Šampēterim" valdes priekšsēdētāja Ruta Beināre.

Tālāk "Rail Baltica" ceļš vedīs uz Imantu.

Uz augšu