No 2021.gada tiks ieviesta modernizēta reģionālā sabiedriskā transporta biļešu tirdzniecības sistēma

FOTO: Edijs Pālens/LETA

Sākot ar 2021.gadu, tiks ieviesta modernizēta reģionālā sabiedriskā transporta biļešu tirdzniecības sistēma, aģentūru LETA informēja Autotransporta direkcijā (ATD).

Iestādē norādīja, ka no 2021.gada plānoti būtiski uzlabojumi sabiedriskā transporta jomā, ieviešot vienotu biļešu tirdzniecības sistēmu un braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēju identifikācijas un veikto braucienu uzskaites sistēmu. Tādējādi pasažieriem tiks nodrošinātas mūsdienīgas biļešu iegādes iespējas braucieniem reģionālajos maršrutos, kā arī tiks precīzi uzskaitītas un identificētas personas, kuras saņem atlaides braucieniem sabiedriskajā transportā.

Lai pasažieri varētu iegādāties autobusa un vilciena biļeti, ATD ir sākusi darbu pie vienotas biļešu noliktavas sistēmas izstrādes. Izveidojot attiecīgo sistēmu, pasažieris varēs iegādāties biļeti braucienam jebkurā reisā ikvienā biļešu tirdzniecības vietā, tajā skaitā arī internetā. Tāpat tiks ieviesta vienotā biļete - viena biļete būs derīga braucienam ar pārsēšanos citā autobusā vai vilcienā; abonementa biļetes varēs iegādāties arī internetā; jebkuras biļetes iegāde internetā būs bez uzcenojuma; pasažierim būs iespēja iegādāties biļeti attālināti un rezervēt vēlamo sēdvietu.

Tāpat tiek turpināts darbs pie braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēju identifikācijas un veikto braucienu uzskaites sistēmas izstrādes. Tā paredz, ka noteiktas pasažieru grupas - personas ar invaliditāti, politiski represētās personas, bāreņi, daudzbērnu ģimenes - atlaidi braucienam sabiedriskajā transportā varēs saņemt, reģistrējot katru braucienu ar elektronisko identifikācijas (eID) karti. Pilsētas sabiedriskajā transportā varēs izmantot arī konkrētās republikas nozīmes pilsētas izdotu validāciju rīku, piemēram, bankas karti vai e-talonu.

Līdz šā gada beigām tiks izstrādāta datu bāze, kurā uzrādīsies konkrēto pasažieru - braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēju - aktuālie sociālie statusi, kas tiek ņemti par pamatu atlaides piešķiršanai. Tas nozīmē, ka republikas nozīmes pilsētas jau no nākamā gada, izsniedzot jebkuru identifikācijas rīku, ar ko var validēt savu braucienu, piemēram, eID karti, bankas karti vai personalizētu e-talonu, varēs pārliecināties, vai konkrētajai personai pienākas braukšanas maksas atvieglojumi. Tāpat šo informāciju jau no nākamā gada varēs pārbaudīt sabiedriskā transporta kontrolieri.

Braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēju identifikācijas un veikto braucienu uzskaites sistēma nodrošinās, ka atlaide braucienam gan reģionālajā, gan pilsētas sabiedriskajā transportā tiek piešķirta tikai tiem iedzīvotājiem, kuri ir tiesīgi to saņemt. Tāpat ikviena persona, kuras braucienu daļēji vai pilnā apmērā apmaksā valsts, varēs redzēt, cik bieži un kādos maršrutos viņa ir braukusi. Pilsētas savā sabiedriskajā transportā šo sistēmu varēs ieviest jau no nākamā gada, bet reģionālajā transportā tā pilnvērtīgi darbosies no 2021.gada.

Jau ziņots, ka Autotransporta direkcija jūlijā izsludināja konkursu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu reģionālajā autobusu maršrutu tīklā periodā no 2021. līdz 2030.gadam, aģentūru LETA informēja direkcijas pārstāve Zane Plone.

Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja pasažieru un kravu pārvadājumu jomā. Tās darbība galvenokārt saistīta ar sabiedriskā transporta - pasažieru pārvadājumu ar autobusu un vilcienu - plānošanu, licenču izsniegšanu kravu un pasažieru komercpārvadājumiem un atļauju izsniegšanu starptautisko pārvadājumu veikšanai.

Uz augšu