Tiesa noraidījusi "Rixport" prasību pret lidostu "Rīga"

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Starptautiskā lidosta "Rīga".
Starptautiskā lidosta "Rīga". Foto: Zane Bitere/LETA

Tiesa noraidījusi SIA "Rixport" prasību pret AS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" par zemes nomas līguma atcelšanu, tāpēc lidosta varēs sākt projekta "AirportCity" īstenošanu, aģentūrai LETA intervijā pastāstīja lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Ilona Līce.

Kurzemes apgabaltiesā aģentūrai LETA norādīja, ka 6.augustā stājies spēkā spriedums, ar kuru noraidīta "Rixport" prasība pret lidostu "Rīga" par zemes nomas līgumu atcelšanu, vienošanās atzīšanu par spēkā neesošu, par veikto maksājumu atprasīšanu, zaudējumu atlīdzināšanu, atbrīvošanu no maksājumu veikšanas.

Savukārt daļēji apmierināta lidostas "Rīga" pretprasība pret "Rixport" par pamatparāda 3 228 830 eiro apmērā piedziņu. Savukārt pretprasība noraidīta daļā par līgumsoda piedziņu. Tāpat "Rixport" nāksies apmaksāt tiesāšanās izdevumus 89 217 eiro apmērā.

"Visās tiesu instancēs mēs esam uzvarējuši. 6.augustā stājās spēkā kārtējais lidostai labvēlīgais spriedums un kasācijas sūdzība nav saņemta. Līdz ar to "RixPort" sāga Latvijas tiesās ir galā," teica Līce.

"AirportCity" vajadzībām tiks attīstīta teritorija no autostāvvietas, kura atrodas lidostas termināļa priekšā, līdz "Lukoil" degvielas uzpildes stacijai gan pa labi, gan pa kreisi.

"Mēs noteikti gribēsim redzēt viesnīcu un uzņēmumus, kuri dod pievienoto vērtību lidostai. Tie var būt loģistikas kompleksi, kuri sekmē kravu pārvadājumus. Tās var būt izstāžu un konferenču zāles, kuras sekmē pasažieru apriti," par "AirportCity" iecerēto stāstīja Līce.

Jautāts, vai pats projekts būtu jāīsteno privātam investoram par saviem līdzekļiem, Līce atbildēja apstiprinoši, norādot, ka saskaņā ar pašreizējo likumdošanu, tā būtu zemes īre uz 30 gadiem, un konkursu privātajiem investoriem varētu izsludināt jau nākamajā gadā.

Jau ziņots, ka "Rixport" 2000.gadu otrajā pusē vēlējās izveidot modernu un konkurētspējīgu lidostas viesnīcu, realizēt biroju un konferenču telpu kompleksa projektu, taču iecere netika īstenota.

"Rixport" pie projekta neveiksmēm vainoja lidostu "Rīga" - ieceri neesot bijis iespējams īstenot pastāvīgi mainīgo lidostas plānu un nosacījumu dēļ. "Rixport" jau bija vērsies tiesā pret lidostu par vairāk nekā 25 miljonu eiro piedziņu, bet tiesa prasību noraidīja, vienlaikus apmierinot lidostas "Rīga" pretprasību par parāda un līgumsoda 3,7 miljonu eiro apmērā piedziņu no "Rixport".

2016.gadā "Rixport" īpašnieki vērsās Starptautiskajā investīciju strīdu izskatīšanas centrā (ICSID) ar prasību pret Latvijas valsti saistībā ar apbūves ieceri lidostā "Rīga". Prasību iesnieguši "Rixport" īpašnieki - Norvēģijas uzņēmumi "EBO Invest", "Rox Holding" un "Staur Eiendom".

Savukārt šī gada martā "Rixport" pārstāve advokāte Agnese Medne šogad martā skaidroja, ka uzņēmuma vērienīgajām iecerēm lidostas teritorijā galvenais traucēklis bija valsts noteikto attīstības plānu maiņa. "Plāni, ko nosprauž Latvijas valsts galvenokārt Satiksmes ministrijas (SM) personā, mainījās vai katru gadu vai dažkārt pat vairākas reizes gadā. Nekustamā īpašuma attīstīšanā vieta ir vissvarīgākā, un, ja kāds sola vislabāko vietu un to nepilda, tad tas ir saistību pārkāpums," "Rixport" prasības būtību skaidroja advokāte.

"Rixport" reģistrēts 2006.gada martā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 1 999 800 eiro, bet īpašnieki - Norvēģijas uzņēmumi "EBO Invest", "Rox Holding" un "Staur Eiendom".

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu