"Swedbank" piedāvā jaunu iespēju savā internetbankā

FOTO: Ieva Lūka/LETA

No šodienas "Swedbank" internetbankā klientiem iespējams pievienot "SEB bankas" kontus, iegūstot aktuālo informāciju par kontu stāvokli abās bankās, aģentūru LETA informēja bankā. 

Tādējādi Latvijas iedzīvotāji ir vieni no pirmajiem Eiropā, kuri var sākt izbaudīt jaunās iespējas, ko sniedz Eiropas vienotais regulējums, uzsvēra bankā. Jau pārskatāmā nākotnē "Swedbank" klienti varēs pievienot jebkurā citā Eiropas bankā atvērtu kontu, aplūkot tā atlikumu un darījumu vēsturi, kā arī veikt maksājumus, nepametot "Swedbank" mobilo lietotni vai internetbanku. 

"Šodien mēs piedzīvojam jaunas ēras sākumu visā banku nozarē. Iespēja vienuviet apskatīt un pārvaldīt vairāku banku kontus vēl pirms pāris gadiem šķita neiespējama. Šī iespēja, kuras pamatā ir Eiropas Savienības virzītā likumdošana un banku spēja ātri tai pielāgoties, nesīs jaunas ērtības klientiem, kā arī nozīmīgi saasinās konkurenci finanšu nozarē. Šodienas notikums vēl ir salīdzinoši neliels solis bankai, tomēr milzīgs lēciens visai nozarei, tāpēc esam gandarīti, ka tieši Latvijas iedzīvotāji ir starp pirmajiem Eiropā un pasaulē, kuri sāks izmantot šo inovāciju," norādīja "Swedbank" vadītājs Latvijā Reinis Rubenis.

Šobrīd "Swedbank" klientiem ir iespēja savai internetbankai pievienot "SEB bankā" atvērtos kontus, tādējādi ļaujot abu banku klientiem vienuviet apskatīt savu kontu informāciju. Kopš jūlija "Swedbank" klienti testa režīmā ir veiksmīgi pievienojuši "SEB bankā" atvērtos privātpersonu kontus, bet šobrīd ir iespēja nodrošināt kontu pievienošanu ne tikai privātpersonām, bet arī uzņēmumu kontu turētājiem. 

Tiklīdz citas bankas publiskos ar likumu standartizētās saskarnes ("Application Programming Interface" jeb API), "Swedbank" klienti iegūs iespēju vienkopus apskatīt arī šajās bankās atvērtos kontus. Tuvākajā nākotnē iespēju loks vēl paplašināsies un "Swedbank" klienti varēs ne tikai apskatīt, bet arī ierosināt maksājumus no sev jebkurā bankā piederoša konta, paliekot "Swedbank" internetbankā vai mobilajā lietotnē.

Šis pakalpojums kļūst iespējams līdz ar Eiropas Savienības otrās Maksājumu pakalpojumu direktīvas (PSD2) ieviešanu, kas paredz finanšu iestādēm drošā veidā "atvērt" savus pakalpojumus arī citiem atbilstoši sertificētiem spēlētājiem. Šīs pārmaiņas saasinās konkurenci par ērtāko risinājumu klientiem, vienlaikus nodrošinot augstu drošības līmeni, jo likumdošana paredz, ka pakalpojumus varēs nodrošināt tikai pēc patērētāja saņemtas piekrišanas, turklāt dotā piekrišana būs jāatjauno ik pēc 90 dienām.

Bankā atzīmēja, ka "Swedbank" ir kļuvusi par vienīgo banku Latvijā, kas priekšlaikus ieviesusi Eiropas Savienības direktīvu un atvērusi savus pakalpojumus trešo pušu pakalpojumu sniedzējiem. Šobrīd jebkuram ir iespēja lietot "Swedbank" izstrādātās saskarnes (API), ja vien pakalpojuma sniedzējs atbilst nepieciešamajām drošības prasībām. 

Lai gan obligāta prasība atvērt banku saskarnes būs spēkā no šī gada 14.septembra, "Swedbank" klienti jau šobrīd var izbaudīt jaunās maksājumu pakalpojumu direktīvas sniegtos ieguvumus, kas ļauj pievienot "SEB bankas" kontus Latvijā. Paredzams, ka sākot no 14.septembra, arī citas bankas sekos šim piemēram un atvērs savus pakalpojumus trešo pušu pakalpojumu sniedzējiem. 

Jau 2017.gada beigās "Swedbank" ieviesa "Open Banking" "smilšukastes" vidi, kas ļāva sadarbības partneriem izmēģināt jauno sadarbības platformu "Swedbank" infrastruktūrā. Šajā posmā interese par "Open Banking" ir bijusi liela - ap 2000 lietotņu izstrādātāju ir strādājuši pie inovatīvu ideju realizēšanas. Iespēja trešo pušu pakalpojumu sniedzējiem piekļūt banku attīstītajai infrastruktūrai radikāli maina izpratni par finanšu sektoru kopumā, jo no slēgtas vides, bankas kļūst par atvērtu platformu ikvienam sadarbības partnerim jaunu pakalpojumu ieviešanai, norādīja "Swedbank".

Uz augšu