Volkswagen pasaulei atklāj elektrisko ID.3

FOTO: Volkswagen

Starptautiskajā Frankfurtes autoizstādē Volkswagen prezentēs elektrisko ID.3. 

ID.3 modeļa īpašniekiem Volkswagen piedāvās astoņu gadu garantiju akumulatoriem vai 160 000 kilometru nobraukuma garantiju. Lai arī pēc izmēriem jaunais modelis ir līdzīgs Golf, ID.3 interjers ir plašāks, nekā jebkuram citam šīs kategorijas automobilim. Šīs sērijas modeļa sākumcena būs zem 30 000 eiro.

ID.3 ir pirmais automobilis, kas radīts, balstoties uz nesen izstrādātas modulāras elektroauto šasijas jeb MEB. ID.3 elektriskā piedziņa galvenokārt sastāv no pastāvīgo magnētu sinhronā elektromotora, tostarp no elektrotehniskajām ierīcēm un ātrumkārbas, kas iestrādāta aizmugurējā asī. Augstsprieguma akumulators vietas taupīšanas nolūkos novietots automobiļa grīdā, bet tādi papildu mehānismi kā gaisa kondicioniera kompresors vai stūres mehānisma balsts iestrādāti automašīnas priekšpusē. Dzinēja jauda aizmugurējai asij tiek novadīta ar viena ātruma pārnesumkārbu. Akumulatora izvietojums automašīnas grīdā rada pozitīvu ietekmi uz vadības īpašībām, jo ID.3 smaguma centrs atrodas ļoti zemu. Tāpat ID.3 raksturo ideāls svara sadalījums starp priekšējo un aizmugurējo asi. Apvienojumā ar standarta aizmugurējās ass piedziņu tiek sasniegta pirmšķirīga veiktspēja.

FOTO: Volkswagen

ID.3 ir Volkswagen pirmais ražotais automobilis, kas nerada kaitīgos CO2 izmešus visā tā ražošanas laikā. ID.3 akumulatoriem paredzētās ražotnes izmanto dabīgi iegūtu enerģiju. Tas pats attiecas arī uz ID.3 komponenšu un virsbūvju ražošanu, kā arī to krāsošanu un montēšanu kopā Cvikavas rūpnīcā, Vācijā. Turklāt tie CO2 izmeši, no kuriem piegādes tīklā nav iespējams izvairīties, tiks kompensēti ar investīcijām vides aizsardzības projektos. Volkswagen strādā arī pie augstsprieguma akumulatoru otrreizējas izmantošanas koncepta un slēgtā cikla pārstrādes konceptu izstrādes, lai garantētu no CO2 izmešiem brīvu automobili visā tā kalpošanas laikā.

FOTO: Volkswagen

ID.3 ir tikpat garš, cik Golf, taču, pateicoties īsākām virsbūves pārkarēm, auto garenbāze ir lielāka, nekā jebkuram citam šīs kategorijas automobilim. Skaitļu izteiksmē tas nozīmē, ka četru durvju ID.3 ir 4,2 m garš, 1,8 m plats un 1,55 m augsts, garenbāze ir 2,76 m, bet maksimālā kravnesība atkarībā no automašīnas aprīkojuma ir no 416 līdz 541 kg. ID.3 pagriešanās rādiuss ir 10,2 metri. Piecvietīgā ID.3 1ST bagāžas nodalījuma ietilpība ir 385 litri.

ID.3 1ST īpašā versija ar trīs aprīkojuma veidiem. ID.3 1ST tiks piedāvāts trīs fiksētās konfigurācijās. ID.3 1ST versijas sākuma cena Latvijā būs zem 42 000 eiro. ID.3 1ST piedziņu nodrošina elektromotors aizmugurējā asī, tas attīsta 150 kW jaudu un nodrošina 310 ņūtonmetru griezes momentu. Attiecīgi ID.3 1ST attīsta 160 km/h maksimālo ātrumu. 58 kWh akumulatora nodrošinātā autonomija ir līdz 420 kilometriem WLTP ciklā. Akumulatoru iespējams uzlādēt ar maksimālo uzlādes jaudu 11 kW (maiņstrāva) un 100 kW (līdzstrāva). Ar līdzstrāvas uzlādi 30 minūtēs iespējams uzlādēt pietiekamu enerģijas daudzumu, lai nobrauktu 290 kilometrus. Ar mazākas ietilpības akumulatoru (45 kWh) varēs nobraukt aptuveni 230 līdz 330 kilometrus, ar vidējas ietilpības akumulatoru (58 kWh) aptuveni 300 līdz 420 kilometrus, bet ar lielākās ietilpības akumulatoru (77 kWh) aptuveni 390 līdz 550 kilometrus. 

FOTO: Volkswagen

Uz augšu