Latvijas tranzīta nozare pārstāvēta “Transsibīrijas pārvadājumu koordinācijas padomē”

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Publicitātes foto

Latvijas transporta un loģistikas nozares pārstāvji atgriezušies no ikgadējās “Transsibīrijas pārvadājumu koordinācijas padomes” plenārsēdes, kas šogad norisinājās Kazahstānas galvaspilsētā Nursultānā.

Transsibīrijas maģistrāle ir pasaules garākais dzelzceļš, kura ietekme jūtama krietni ārpus konkrētās 10 000 kilometru garās līnijas no Tālajiem Austrumiem līdz Maskavai. Transsibīrijas maģistrāle ir mugurkauls visam Eiropas - Āzijas tranzīta koridoram, kas iekļauj sevī daudzas valstis – no Ķīnas, Japānas un Vidusāzijas valstīm līdz Baltijai, Vācijai un pat Francijai Eiropā. “Transsibīrijas pārvadājumu koordinācijas padome” savukārt ir starptautiska asociācija, kas apvieno vairāk nekā 20 valstis un 100 uzņēmumus, kas iesaistītas šajā transporta ķēdē.

Rīgas brīvostas pārvalde ir “Transsibīrijas pārvadājumu koordinācijas padomes” biedru sarakstā kopš 2014. gada. Stāsta Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš: “Šīs organizācijas mērķis ir veicināt tādas politikas un principu ieviešanu, lai dzelzceļa pārvadājumi Eiropas - Āzijas kravu koridorā notiktu arvien efektīvāk un arvien ātrāk, saskaņojot gan dažādas biznesa un tehniskās procedūras, gan risinot politiskus jautājumus.”

Lai arī “Transsibīrijas pārvadājumu koordinācijas padomes” ietvaros pārsvarā tiek risināti ar dzelzceļa pārvadājumiem saistīti jautājumi, tiem ir būtiska ietekme arī uz Latvijas ostām. “Mēs esam ieinteresēti, lai šis dzelzceļa pārvadājumu koridors attīstītos kopumā. Ja tas darbosies veiksmīgi, iegūs arī Rīgas osta, ” pārliecināts ir A. Zeltiņš. “Ja runājam par konteineru pārvadājumiem no Āzijas pa dzelzceļu, tad caur Rīgas ostu ved izdevīgākais ceļš uz Ziemeļeiropu. Attīstoties Eirāzijas dzelzceļa pārvadājumiem, daļa konteineru no Āzijas dosies tieši uz galamērķiem Eiropā, bet daļa pa jūras ceļu no Rīgas ostas.“

Pārvadājumi Transsibīrijas dzelzceļu sistēmā ar katru gadu pieaug. Vidējais vilcienu intervāls uz dzelzceļa maģistrāles šobrīd ir 8 minūtes, un tas kļūst aizvien īsāks. Sevišķi strauji aug konteinerpārvadājumi. “Transsibīrijas pārvadājumu koordinācijas padomes” tikšanās laikā vairākkārt tika uzsvērts plāns nākamo četru gadu laikā četrkāršot konteineru pārvadājumu apjomus pa Transsibīrijas maģistrāli. Aizvien lielāku interesi par dzelzceļa konteineru pārvadājumiem uz Eiropu izrāda Japāna, kura arī pievienojusies “Transsibīrijas pārvadājumu koordinācijas padomes” dalībvalstu saimei.

Eiropas ostu un dzelzceļu vidū konkurence par konteinerkravām no Tālajiem Austrumiem ir gana sīva. “Ar Latvijas izdevīgo ģeogrāfisko stāvokli un attīstīto transporta infrastruktūru vien nepietiek, nepieciešams to veiksmīgi parādīt un pārdot. “Transsibīrijas pārvadājumu koordinācijas padome” tam ir laba platforma,” uzsver Rīgas brīvostas pārvaldnieks.

Raksts tapis sadarbībā ar Rīgas Brīvostu.

CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu