Veicinās darījumu tūrisma un korporatīvo pasākumu skaita palielināšanos

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Publicitātes foto

Viens no Rīgas tūrisma attīstības biroja (RTAB) galvenajiem uzdevumiem ir pievilcīga Rīgas tūrisma tēla veidošana ārvalstīs, savukārt MEET RĪGA uzdevums ir izcelt atbilstošāko un labāko, kas ir Rīgā pieejams un piemērots darījumu un pasākumu tūrisma jomā. RTAB 2019.-2020. gadā vēlas stimulēt darījumu tūrisma un korporatīvo pasākumu skaita palielināšanos nesezonas periodā par 10%. RTAB valdes priekšsēdētājs Guntars Grīnvalds norāda, ka tas ir ambiciozs, bet sasniedzams mērķis.

Pasaules tūrisma industrijā darījumu tūrisms tiek uzskatīts par vienu no izdevīgākajiem tūrisma veidiem. Pasaules ceļojumu un tūrisma padome (World Trawel&Tourism Council) lēš, ka līdz 2026.gadam darījumu un pasākumu tūrisma globālā vērtība pieaugs līdz 1,44 triljoniem eiro. Tas liecina, ka šī tūrisma sfēra arvien pieaugs, un Rīgai ir visas iespējas ieņemt tajā savu vietu.

Foto: Publicitātes foto

Rīgai kā darījumu un pasākuma tūrisma galamērķim ir vairākas priekšrocības, kuras ļauj attīstīt šo tirgus nišu un veiksmīgi konkurēt ar citām Eiropas pilsētām. Pirmkārt tā ir ģeogrāfiski izdevīgā atrašanās vieta, kā arī attīstītā aviosatiksme ar lielākajām Eiropas pilsētām, prāmju satiksme un Rīgas ērtā sasniedzamība pa sauszemes maršrutiem. Rīgai ir arī atbilstoša viesnīcu un transporta infrastruktūra, kura arvien turpina attīstīties. Ne mazāk būtiski, ka Latvija ir zināma kā drošs un mierīgs reģions. Turklāt darījumu un pasākumu tūrisma pakalpojumi Rīgā tiek sniegti augstā kvalitātē par pievilcīgu cenu, un tūristu pozitīvā pieredze nereti pat pārsniedz gaidīto.

Statistika liecina, ka līdz pat 93% ārvalstu konferenču, kongresu un korporatīvo pasākumu dalībnieki Rīgā vidēji uzturas 3 dienas un 2 naktis. Tāpēc ļoti nozīmīgi ir domāt par tāda tūrisma satura veidošanu, kas veicinātu viņu uzturēšanos galvaspilsētā vai tās apkārtnē arī brīvdienās. Kā pluss šeit minams Rīgas daudzslāņainais vēsturiskais mantojums.

Darījumu un pasākumu tūrisma tālākā veicināšanā nepieciešama cieša sadarbība ar nozares aktīvākajiem tirgus dalībniekiem – tūrisma kompānijām, viesnīcām, ēdināšanas biznesa pārstāvjiem. Tās var būt kā kopīgi organizētas prezentācijas un iepazīšanās vizītes Rīgā priekš ārvalstu konferenču, kongresu un korporatīvo pasākumu kompāniju pārstāvjiem, tā kopīgas reklāmas un tiešās pārdošanas aktivitātes. Tāpat nozīmīga ir MEET RĪGA dalība profesionālajās starptautiskajās darījumu un pasākumu tūrisma izstādēs Latvijas nacionālajā stendā, prezentējot Rīgas un visas Latvijas darījumu un pasākumu tūrisma piedāvājumu.

CopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu