Satura mārketings

Darījumu tūristiem Rīga var kļūt par pievilcīgu galamērķi arī nedēļas nogalēm

FOTO: Publicitātes foto

Rīga ir primārais konferenču, kongresu un korporatīvo pasākumu galamērķis Latvijā. Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem vairāk nekā 70% no kopējā Latvijā nakšņojošo tūristu skaita uzturas Rīgā. Savukārt tūrisma kompāniju statistika liecina, ka 93% darījumu un pasākumu konferenču, kongresu un korporatīvo pasākumu notiek tieši galvaspilsētā. Tas viss liecina, ka Rīgai kā darījumu tūrisma centram ir nākotne.

Rīgas domes priekšsēdētājs Oļegs Burovs domnīcā “Rīga kā Baltijas darījumu tūrisma dzinējspēks” norādīja, ka pozicionējot Rīgu kā darījumu tūrisma galamērķi, papildus jācenšas piedāvāt arī tādus tūristiem pievilcīgus pasākumus, kuri liktu viņiem šeit uzkavēties ilgāk. Kā piemēru Rīgas mērs minēja uzņēmēja un mecenāta Pjotra Avena atbalstīto festivālu “Rīga Jūrmala”, kura mērķis ir kļūt par klasiskās mūzikas brīvdienu galamērķi Eiropā un piedāvāt arī starptautiskajai auditorijai spožu mākslinieku un repertuāru apvienojumu. “Šim festivālam ne valsts, ne Jūrmalas pašvaldība nesniedz ne materiālu, ne morālu atbalstu, tādēļ tiekoties ar Avena kungu runājām, ka šādu atbalstu tam varētu sniegt Rīgas pilsēta un Rīgas Tūrisma Attīstības Birojs (RTAB),” paneļdiskusijā bilda Oļegs Burovs. Pēc viņa teiktā, festivāla norises laikā darījumu tūristiem varētu piedāvāt konferences organizēt ceturtdien vai piektdien, un aicināt viņus uzkavēties Rīgā arī brīvdienās, lai varētu baudīt izcilu mākslinieku sniegumu. Šis ir tikai viens no iespējamiem variantiem, un nozares profesionāļu ziņā ir izvēlēties vai radīt pasākumus, kuri ļautu darījumu tūristus piesaistīt galvaspilsētai arī nedēļas nogalēs.

Rīgas mērs uzsvēra, ka pilsēta jau tagad piedalās atbalsta funkciju veikšanā ar telpām, līdzfinansējumu dažādiem pasākumiem, tūristu uzņemšanu un uzmanību. Savukārt runājot par jauna konferenču centra izveides nepieciešamību viņš norādīja, ka RTAB budžetā ir paredzēts finansējums šāda darījuma centra reklamēšanai.

Jau laikposmā no 2016. gada līdz 2018. gadam RTAB ar MEET RĪGA piedalījusies vairākās profesionālajās darījumu un pasākumu tūrismam veltītās izstādēs un kontaktbiržās, sniedzot potenciālajiem klientiem informāciju par konferenču, kongresu un korporatīvo pasākumu rīkošanas iespējām Rīgā un Latvijā. Darījumu un pasākumu tūrismam kā augsti prioritārie mērķa tirgi izvēlētas tādas valstis kā Vācija, Lielbritānija, Somija, Zviedrija, Norvēģija, Beļģija un Nīderlande, bet kā prioritārie tirgi noteikti Krievija, Itālija, Spānija, Francija, Ukraina, Polija, Dānija, Turcija, Austrija, Šveice un Baltkrievija.

Uz augšu