Andris Dzenītis aicina uz koncertceļojumu festivāla "Arēna" trolejbusā

Andris Dzenītis

FOTO: Ekrānuzņēmums

Jaunās mūzikas festivālu "Arēna" šogad atklās "Koncertceļojum ar trolejbusu" sestdien, 19. oktobrī plkst. 12.00 no pieturas “Katedrāle” Brīvības bulvārī 23. Pie tā stūres būs komponists Andris Dzenītis, kurš klausītājus aizvedīs uz trim koncertiem.

Pirmais no tiem būs Elizabetes Balčus (flauta, balss, elektronika) performance "Aizliegtais auglis" plkst. 12.30 klubā “The Mill”. Tur klausītāji varēs pārliecināties, ka frīdžeza flautas improvizācijas mūzikā iespējams apvienot ar pārpasaulīgu balsi, elektropopa bītus ar eksperimentālu elektro-drīmpopu, bet organiskus augļus un dārzeņus pārvērst midi signālos un spēlēt kā sintezatoru. No pārsteidzošām, kolāžveidīgām žanru pretējībām Elizabete prot radīt psihodēlisku, melodisku un eksperimentālu elektro-drīmpopu. Balčus performances, kuru spēcīgā vizuālā estētika levitē modernā sirreālismā un ģeometriskā iztēlē, skatītājus ievelk teatrālā stāvoklī, kas ir gan apdullinoši, gan valdzinoši.

Elizabete Balčus

FOTO: Gints Bāliņš/TVNET

Tālāk trolejbuss vedīs klausītājus uz Žaņa Lipkes muzeju, kur plkst.14:30 notiks kolektīvās improvizācijas un meditācijas stunda "Sapņu skaņu darbnīca" ar neparasto skaņu ekspertu, komponistu Jēkabu Nīmani, Marinu Gribinčiku un skaņu arhitektu Maksimu Šenteļevu. Šī radošā izrāde notiks divreiz arī plkst.12:30.

Video: Andris Dzenītis aicina uz koncertceļojumu ar "Arēnas" trolejbusu

Skaņa, kas evolūcijas gaitā stāvējusi pie cilvēces valodas un kultūras šūpuļa, kā pirmsvalodas komunikācijas līdzeklis vieno dažādu zemju, vecumu un interešu pārstāvjus. Trīs mākslinieki – Nīmanis, Gribinčika un Šenteļevs – izveidojuši izziņas un sadarbības platformu, kurā, apvienojot savu pieredzi un instrumentu resursus, meklē un pēta skaņas un telpas attiecības. Eksperimentāli pētnieciskā darbība notiek skaņu vingrinājumu formā, iepazīstot sevis, telpas un līdzdalībnieku izziņas iespējas. Meklējumu pamatā ir priekšstats par izpratni, kuras būtību veido trīs nosacījumi: klātesamība, atvērtība un ievērība jeb “stāša” – apzināta ieklausīšanās.

Trešajā koncertceļojuma pieturā Rīgas Reformātu baznīcā plkst. 17.00 tiksimies ar džeza trio "Auziņš - Čudars - Arutyunyan", kuri pirmatskaņos Krista Auznieka jaundarbu "Sirds katedrāle" elektriskajai ģitārai, saksofonam un perkusijām. Tā ir kompozīcija četrās daļās, ko komponists radījis, iedvesmojoties no lielu personību filozofiskām idejām – to vidū ir gan Hermaņa Heses “Stikla pērlīšu spēles” tēli, gan Raiņa un Aspazijas ideāli, gan Martas Nusbaumas filozofiskā pārliecība, gan autora paša izjūtas un asociācijas.

"Auziņš - Čudars - Arutyunyan"

FOTO: Publicitātes/Eva Iova

Laikmetīgā džeza mūzikas trio “Auziņš – Čudars – Arutyunyan” savā instrumentālajā pieredzē tiecas veidot skaņu pasauli, kas stāv pāri žanriem, par pamatu izmantojot enerģiju, emocijas un iztēli rosinošas idejas un konceptus. Lai gan svarīgs trio daiļrades elements ir kolektīvā brīvā improvizācija, labi konstruētus rāmjus spontanitātei un rotaļīgai saspēlei grupas improvizācijās sniedz puišu interese par klasiskās mūzikas kompozīciju. 

Par festivālu

"Arēna" ir laikmetīgās mūzikas festivāls, kas kopš 2002. gada ik rudeni Latvijas koncertzālēs pulcē jaunās mūzikas komponistus, atskaņotājmāksliniekus un klausītājus no daudzām pasaules valstīm. Festivāla moto "Saklausi nākotni!" ietver sevī galveno festivāla ideju un mērķi – rādīt mūsdienu mūzikas dažādību visā tās krāšņumā, veicinot jaunas mūzikas tapšanu, atskaņošanu un dokumentēšanu. "Arēna" neapšaubāmi ir viens no novatoriskākajiem kultūras notikumiem Latvijā un bez tā nav iedomājama mūsdienu mūzikas kultūras sistemātiska un loģiska attīstība Latvijā.

Koncerta biļetes Biļešu paradīzes tirdzniecības vietās un www.bilesuparadize.lv

Uz augšu