BMW radījuši simpātisku filmiņu par neticamo bēgšanu no Austrumberlīnes

BMW Isetta

FOTO: BMW

Berlīnes sienas muzejā Frīdrihsštrāsē, Berlīnē ir neskaitāmi eksponāti, kas vēsta par reiz dalītās pilsētas vēsturi, par stingri apsargāto robežu starp austrumiem un rietumiem, un cilvēkiem, kuri par katru cenu meklēja iespēju nokļūt brīvībā

Šā muzeja augšējā stāvā netālu no loga, caur kuru var noraudzīties uz slaveno kontorlpunktu Čārlijs, stāv vismazākais automobilis, kas tika izmantots bēgšanai no Austrumberlīnes - BMW Isetta. 

Vislabāk par šo automobili zina pastāstīt šobrīd 79 gadus vecais muzeja gids Klauss Ginters Jakobi, jo tieši viņam savulaik radās doma mikromašīnā paslēpt savu labāko draugu un viņu nogādāt Rietumu pusē.

FOTO: BMW

Atzīmējot trīsdesmito gadskārtu kopš Berlīnes mūra krišanas, BMW atskatās uz stāstu par Jakobi, viņa draugu Manfrēdu Kosteru un supermazo auto īsfilmā “The Small Escape” (Mazā bēgšana).

Tās notikumi risinās tālajā 1964.gadā. Jakobi ģimene Austrumberlīnes bija devušies prom jau 1958.gadā, jeb trīs gadus pirms mūra celtniecības sākuma. Kad Jakobi draugs viņam prasīja palīdzību pārbēg uz rietumiem, Jakobi prātā ienāca pārdrošs plāns - viņa BMW Isetta bija jākļūst par bēgšanas automobili, jo nieka 2,30 metrus garajam un 1,40 metrus platajam auto sargos nevajadzētu raisīt ne mazākās aizdomas.

FOTO: BMW

Mašīnas pārbūvi skolotais mehāniķis veica paša spēkiem, bēglim paredzot vietu aiz sēdekļiem tieši pie motora. Lai Manfrēds varētu noslēpties, Jakobi izgrieza caurumu apdarē aiz sēdekļa, izņēma rezerves riteni, noņēma apsildes sistēmu un gaisa filtru. Tāpat standarta 13 litru degvielas tvertni Jakobi aizstāja ar 2 litru kanniņu.

Drosmīgā bēgšanas operācija tika īstenot 1964.gada 23.maijā īsi pirms pusnakts, kad robeža tika slēgta. Kā vēsta BMW, nākamajos gados no austrumiem uz rietumiem līdzīgi pārbūvētās Isetta izdevies pārbēgt vēl astoņiem cilvēkiem.

Uz augšu