Ieguldīts pamatakmens jaunajam tirdzniecības centram "Sāga", kas atradīsies blakus IKEA

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Publicitātes foto

Līdz ar pamatakmens ieguldīšanu jaunā "Sāga" dzīvesstila tirdzniecības centra pamatos tika paziņoti pirmie tā nomnieki – "Būvniecības ABC", "Jysk" un "Rimi" hipermārkets. Jaunā centra attīstībā plānots ieguldīt aptuveni 68 miljonu eiro lielas investīcijas.

"Sāga" dzīvesstila tirdzniecības centrs koncentrēsies uz četriem galvenajiem segmentiem: mājlietām, precēm ikdienas vajadzībām, sportu un izklaidi. "Sāga" mājlietu segmentā nozīmīgi nomnieki būs veikali "Būvniecības ABC" un "Jysk". Savukārt ikdienas preču segmentā – "Rimi" hipermārkets.

Tirdzniecības centram ir unikāls Latvijai koncepts - vieta, kas apvienos iepirkšanos, atpūtu, sportu un biroju centru, kā arī papildu iespējas, par kurām tiks paziņots vēlāk. Savukārt “Food Hall” koncepts ar restorāniem un kafejnīcām balstīsies uz meistarību un vietējo piedāvājumu.

Plānots izveidot arī mūsdienīgu biroju centru ar iznomājamām platībām no 200 līdz 2000 kvadrātmetriem. Blakus centram atradīsies dīķis ar labiekārtu zonu atpūtas baudīšanai, kas ir ne tikai unikāla šī projekta sastāvdaļa, bet arī jauna prakse Latvijas tirgum.

SIA "VPH Latvia" direktors Juris Barkāns informē, ka šobrīd paralēli tirdzniecības centra būvniecībai kā stratēģiskais partneris "Sāga" koncepta attīstīšanā ir piesaistīts "Colliers International". Tā vadībā notiek aktīvs darbs nomnieku piesaistē, starp kuriem būs arī Latvijā jauni zīmoli. Juris Barkāns arī norāda, ka šī projekta īstenošanā ir izveidota spēcīga attīstītāju un būvniecības komanda ar starptautisku pieredzi, kuras uzdevums ir kopīgiem spēkiem īstenot Latvijai jaunu konceptu.

Kā atzina nekustamo īpašumu konsultāciju kompānijas "Colliers International" partneris Ēriks Bergmans, līdz ar "Sāga" projekta īstenošanu iesāksies jauns attīstības posms tirdzniecības centru segmentā ne tikai Latvijā, bet kopumā Baltijā. Ierasto centru attīstīšanas praksi nomainīs jaunākās paaudzes iepirkšanās centru koncepts, kurš tiek veiksmīgi attīstīts citviet Eiropā, tādējādi "Sāga" projekts kļūs par absolūtu paraugu tirdzniecības centru segmentā Baltijā. Tā pamatā ir fokusēšanās uz atšķirīgiem segmentiem un iedzīvotāju ieradumiem. "Colliers" uzdevums ir palīdzēt attīstīt koncepciju, vadīt iznomāšanas procesu un koordinēt mārketingu, kā arī palīdzēt īstenot dzīvē arhitektu un dizaineru idejas.

"Sāga" dzīvesstila tirdzniecības centra projektētājs un ģenerālbūvnieks ir UPB. Savukārt arhitektonisko risinājumu izstrādē piesaistīts Londonā bāzēts arhitektu birojs TP BENNETT.

UPB valdes loceklis Uģis Grīnbergs norāda, ka šis ir tā dēvētais “Design&Build” objekts, kas ietver kompleksu projektēšanu un būvniecību. UPB ir liela pieredze tieši zaļo un ilgtspējīgo projektu projektēšanā un būvniecībā, it īpaši Skandināvijā. Šobrīd 58% no visiem objektiem UPB portfelī atbilst kādai no zaļajām vai ilgtspējas sistēmām, tāpēc esam gandarīti par jaunā tirdzniecības centra zaļo konceptu.

Nozīmīgs partneris projektā ir Ragnars Atli Gudmundsons, uzņēmuma "Thor Developments" izpilddirektors, kuram ir vairāk nekā 35 gadu pieredze veiksmīgu tirdzniecības centru attīstīšanā Islandē un Baltijā, piemēram, lielākā Reikjavīkā tirdzniecības centra "Kringlan", IKEA un NØRDIKĄ Viļņā izveidē.

Tirdzniecības centrs atradīsies uz Rīgas un Stopiņu novada robežas, blakus IKEA tirdzniecības centram. Plānots, ka jaunais centrs tiks nodots ekspluatācijā nākamā gada rudenī. Tā kopējā platība būs 57 000 kvadrātmetri.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu