Pēc incidentiem Šveicē arī Latvijā tiek pārbaudīti airBaltic izmantoto Airbus A220 dzinēji

Nacionālās aviokompānijas "airBaltic" gaisa kuģa "Airbus A220-300" salons.

FOTO: Ieva Leiniša/LETA

Pašlaik arī Latvijā tiek veikts lidmašīnās "Airbus A220" izmantoto dzinēju monitorings, sacīja Civilās aviācijas aģentūras (CAA) pārstāvis Aivis Vincevs. 

Viņš norādīja, ka CAA pastiprināti seko līdzi situācijas attīstībai saistībā ar "Airbus A220" gaisa kuģu dzinēju problēmām, par ko ziņojusi Šveices aviokompānija "Swiss International Air Lines"  ("Swiss"). 

Saistībā ar to ASV Nacionālā transporta drošības pārvalde ir uzsākusi izmeklēšanu, lai konstatētu "Swiss" gaisa kuģu dzinēju darbības atteikumu iemeslu. Aviokompānija "Swiss" lidojumus ar "Airbus A220" gaisa kuģiem veic pēc to rūpīgas pārbaudes. 

Vienlaikus CAA norāda, ka "Swiss" gaisa kuģiem, atšķirībā no aviokompānijas "airBaltic" gaisa kuģiem, tika izmantoti nedaudz citas modifikācijas dzinēji. Vienlaikus gan CAA seko līdzi notikumiem, kas saistīti ar šo dzinēju ekspluatācijas drošību. Pašlaik tiek veikts Latvijā reģistrēto gaisa kuģu dzinēju pastiprināts tehniskā stāvokļa monitorings, informēja Vincevs. 

CAA ir pieņemams aviokompānijas "airBaltic" risku novēršanas plāns, kas paredz, ka aviokompānija veiks gaisa kuģu dzinēju inspekcijas, kā to rekomendējuši dzinēja un lidmašīnas ražotāji. Pirmās pārbaudes visiem gaisa kuģiem tiks pabeigtas tuvākajās dienās. 

Vienlaikus noteiktas izmaiņas gaisa kuģu ekspluatācijā atbilstoši dzinēju ražotāja rekomendācijām. Tās paredz, ka lidojums notiks zemākos augstumos vai neizmantojot dzinēju maksimālo jaudu. Bez tam lidojumu apkalpe ir informēta par šādas situācijas iespējamību, skaidroja Vincevs. 

Minētie ierobežojumi noteikti līdz brīdim, kamēr ASV Nacionālā transporta drošības pārvalde pabeigs savu izmeklēšanu un noskaidros dzinēju problēmu patiesos cēloņus. 

CAA norāda, ka visā pasaulē kopš 2017. gada ir reģistrēti deviņi gadījumi ar "Airbus A220" gaisa kuģu dzinēju tehniskajām problēmām lidojuma laikā. Tikai trijos gadījumos ir konstatētas viena veida problēmas, kas saistītas ar konkrēto "Swiss" gadījumu. CAA uzskata, ka veicot iepriekšminētās darbības, "Airbus A220" gaisa kuģu izmantošana atbilst drošai ekspluatācijai.

Jau ziņots, ka Šveices nacionālā aviokompānija "Swiss" trešdien paziņoja, ka pēc dzinēju pārbaudēm tās flotē esošās lidmašīnas "Airbus A220" pakāpeniski atsāk lidojumus.

Lidsabiedrība norāda, ka 17 lidmašīnas jau tikušas pārbaudītas un to dzinēji ir nevainojamā stāvoklī. Savukārt jau 12 lidaparāti atsākuši regulāro lidojumu veikšanu.

"Swiss" skaidro, ka trešdien atļauja turpināt lidojumus tiks dota vēl piecām lidmašīnām, bet ceturtdien visas lidmašīnas pilnībā atsāks reisus.

"Swiss" otrdien steigšus apturēja lidojumus ar visām 29 "Airbus A220" lidmašīnām, lai tajās veiktu dzinēju pārbaudes pēc piedzīvotajām tehniskajām problēmām. 

Šāds lēmums tika pieņemts pēc tam, kad otrdienas rītā lidojums no Londonas uz Ženēvu tika novirzīts uz Parīzi saistībā ar incidentu, kas radījis bažas par šo lidmašīnu dzinējiem, norāda lidsabiedrība.

"Airbus A220" modeļu lidaparāti pēdējā gada laikā piedzīvojuši vairākus ar dzinējiem saistītus incidentus.

ASV Federālā aviācijas pārvalde (FAA) pagājušajā mēnesī deva rīkojumu veikt pārbaudes "Pratt & Whitney" ražotajiem dzinējiem, ar kuriem aprīkotas "Airbus A220" lidmašīnas.

Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" norādījusi, ka tās lidmašīnām "Airbus A220" ir citas modifikācijas "Pratt & Whitney" dzinēji nekā "Swiss" lidmašīnām.

Uz augšu