Pirmo reizi norisināsies FIA "Motorsporta Spēles". Latvijai spēcīga komanda

FOTO: Publicitātes foto

Šogad no 1. līdz 3. novembrim Romā un netālu esošajā Vallelungas trasē norisināsies FIA (Starptautiskās Automobiļu federācijas) rīkotās "Motorsport Games". Tajās tiks apvienotas vairākas autosporta disciplīnas: GT, formula 4, autošoseja jeb Touring Car, drifts, kartingu slaloms un digitālais motorsports – unikāls sacensību formāts. Spēlēs iespējams piedalīties ikvienai valstij - piesakot labākos pretendentus kādā no šīm sešām piedāvātajām disciplīnām.

Latvijas Automobiļu federācija (LAF) šīm spēlēm ir pieteikusi sportistus četrās no sešām iespējamām autosporta disciplīnām. Latvija var lepoties ne tikai ar sportistiem, bet arī ar to, ka LAF drifta komisijas vadītāja, FIA drifta komisijas viceprezidente, Elīne Berķe piedalās šo FIA “Motorsport Games” organizēšanā, tieši drifta disciplīnā.

Linda Medne, LAF ģenerālsekretāre: "Latvijai, katra sportista dalība kādā no starptautiskajām sacensībām, ir ļoti svarīga, jo šie sportisti nes mūsu valsts vārdu ārpus tās robežām, kā arī vairo Latvijas autosporta atpazīstamību citviet Eiropā un pasaulē. Šīs sacensības ir īpašas ar to, ka dalībnieki startēs sacensībās kā viena komanda, nevis katrs individuāli - sacensībās gūtie punkti summēsies valsts komandas labā. Kā Latvijas komandai veiksies - redzēsim Romā, šobrīd par rezultātu grūti spriest, jo šādas sacensības ir jaunums visiem - tieši tāpat arī to formāts."

FOTO: Publicitātes foto

Autošosejas jeb Touring Car disciplīnu pārstāvēs Valters Zviedris. Valters atklāja, ka sacensībām un cīņai ir gatavs, jo šī gada, visnotaļ aktīvā sacensību sezona ir sportistu sagatavojusi: "Esmu labā sportiskajā formā. Sacensībām vienmēr gatavojos izpētot trasi. Zināt katru trases niansi ir ļoti svarīgi, paturot prātā, ka autošosejā mēs cīnāmies par katru sekundes tūkstošdaļu," atklāj Valters.

Edmunda Bērziņa, Latvijas drifta čempiona, automašīnas jaunais, tieši šīm sacensībām veltītais dizains radīts iedvesmojoties no Latvijas valsts karoga krāsām, kā arī elementiem no Latvijas ģerboņa. "Noslēdzoties šī gada drifta sezonai, sapratu, ka automašīnai būs nepieciešams arī kosmētiskais remonts - jāmaina uzlīmes, jo tās bija nokalpojušas. Pēc uzvaras balsojumā, par to, kurš startēs FIA "Motorsport Games" drifta disciplīnā es sapratu, ka šī ir iespēja man radīt jaunu un vēl neredzētu drifta automašīnas dizainu, kurš reprezentētu valsti, no kuras es nāku. Ideja tika īstenota un domāju, ka šis dizains spēs pārsteigt daudzus," stāsta drifta pārstāvis Edmunds.

FOTO: Publicitātes foto

Kartingu slaloms - disciplīna, kurā Latvijas godu pārstāvēs divi, gados jauni sportisti, māsa un brālis - Emīlija un Nikolass Bertāni. Emīlija kopā ar brāli Nikolasu reiz cīnījās par godalgotām vietām, jāpiebilst, ka meitene bija sīva konkurente ne tikai brālim, bet arī citiem spēcīgiem kartinga braucējiem. Nikolass Bertāns: “Iepriekš, kopā ar māsu, esam startējuši kartinga sacensībās plecu pie pleca trasē, viņa ir laba braucēja, kuru jāuztver kā nopietnu konkurenti. Man ierastā autosporta disciplīna ir drifts, bet šoreiz sēdīšos atpakaļ pie kartinga stūres - būs interesanti.”

Arvien populārākas kļūst autosporta sacensības digitālajā vidē. E-autosporta kustības Latvijā iniciatoru - EGP Latvia un RA Events pārstāve Inga Brūdere atklāja, ka sabiedrībā ir izveidojies maldīgs priekšstats, ka e-autosports ir vienkārša videospēle. "EGP misija ir apvienot klasiskā autosporta un virtuālā autosporta pasaules, ļaujot abu nozaru amatieriem un profesionāļiem iepazīt gan reālo, gan virtuālo sporta vidi. Tā ir iespēja aktīviem autosporta entuziastiem, kuri līdz šim braukuši tikai virtuālā vidē, iegūt iespēju pierādīt sevi pie reāla sacīkšu auto stūres," stāsta Inga.

FOTO: Publicitātes foto

Latviju digitālā motorsporta disciplīnā pārstāvēs Krišs Jaunzemis, kurš savas spējas un prasmi pierādījis jau iepriekš, uzrādot augstus rezultātus dažādās e-autosporta sacensībās Latvijā. Krišs, tāpat kā citi sportisti norāda, ka virtuālā pasaule palīdz mācīties trases konfigurāciju. "E-autosportu šādā veidā izmanto ļoti daudzi profesionāli bolīdu un salonautomobiļu braucēji. Gatavojoties šīm sacensībām, virtuālajā trasē esmu jau aizvadījis vairāk nekā 900km, trenējoties. Tas arī man ir palīdzējis orientēties Biķernieku trasē ar standarta automobili, kur es uzreiz varēju būt ātrāks. Tāpat esmu ievērojis, ka tas arī palīdz krāt pieredzi cīņai trasē – attīstīt maņas, kas palīdz saprast, kur sāncensis atrodas apdzenot viņu vai arī cik vēlu bremzēt pirms līkuma. Tās ir tikai dažas pamatiemaņas, ko e-autosports attīsta, bet, domāju, laika gaitā tas ieņems aizvien svarīgāku lomu visu autosportistu treniņos," atzīst Krišs Jaunzemis.

Uz augšu