Cik ātri spēj apstāties kravas vilcējs? Atceries to, pirms nogriez tam ceļu (14)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Vieglie un kravas auto uz šosejas
Vieglie un kravas auto uz šosejas Foto: Pixabay

Pērn uz Latvijas autoceļiem tika reģistrētas 3975 avārijas ar cietušajiem. No tām daļā iesaistīti arī kravas auto. 

Izplatītākie iemesli, kādēļ notiek ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti kravas auto, kam raksturīga pilnīgi cita manevrētspēja un izmēri, ir "aklās zonas" neuzmanīšana un bremzēšanas ceļa garums, kas būtībā nozīmē drošas distances neievērošanu. Jo īpaši aktuāli tas ir aukstajā un slidenajā laikā, un attiecas kā uz kravas auto vadītājiem, tā arī citiem satiksmes dalībniekiem, norāda Gjensidige Latvija filiālē.

Kravas automašīnas dala ceļu ar vieglajiem auto, motocikliem, velosipēdiem un gājējiem. Taču nereti kravas autovadītāji un citi ceļa satiksmes dalībnieki uz ceļa nespēj saprasties, kā rezultāts var būt negadījums. 

Viens no biežākajiem manevriem, ko veic transportlīdzekļu vadītāji, ir pārkārtošanās citā braukšanas joslā vai pagriezienu veikšana. Apdzīšanas laikā liels drauds drošībai ir neredzamās jeb "aklās zonas" - vietas auto sānos, kas nav redzamas spoguļos. Kravas auto, atšķirībā no citiem transportlīdzekļu dalībniekiem, "aklās zonas" ir vairākas un kravas autovadītājs var nepamanīt citu satiksmes dalībnieku. Tapāt arī vieglo automašīnu vadītāji bieži līdz galam neizprot kravas automašīnu bremzēšanas ceļa garumu, līdz ar to automašīnas vadītājs ietur lielāku distanci ar priekšā esošo automašīnu, un tas mudina vieglo automašīnu vadītājus iespraukties pa vidu, it īpaši sastrēgumu vai intensīvas satiksmes laikā," stāsta kravas pārvadātāja AS "Delta LV" vadītājs Aigars Freibergs.

Šā iemesla dēļ Freibergs iesaka atcerēties:

1. Smagajiem auto ir aklās zonas, tās ir jāzina un jāsaprot, ka, atrodoties tajās, vadītājs var neredzēt citus satiksmes dalībniekus;

2. Nesēdi astē, bet ievēro distanci - tādā veidā ir grūti pārredzams ceļš un pēkšņas kravas auto bremzēšanas gadījumā var notikt sadursme;

3. Ļauj smagajam auto veikt pagriezienu - smagajiem auto ir daudz grūtāk veikt manevrus, tādēļ jāparedz, ka to veikšanai būs nepieciešams vairāk vietas;

4. Veikt apdzīšanas manevru tikai taisnās, pārredzamās vietās;

5. Būt iecietīgiem - uz ceļa valda pārāk liela agresija un ikvienam būtu jābūt iecietīgākam, tad arī avāriju būs mazāk.

Komentāri (14)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu