Graudu ražas sezonā pa VAS "Latvijas dzelzceļš" infrastruktūru pārvadāts par 54,7% vairāk graudu kravu nekā pērn

FOTO: Publicitātes foto

Šogad graudu novākšanas sezonā – jūlijā-oktobrī pa VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) infrastruktūru pārvadāti 569 173 tonnu vietējo graudkopju kravu, kas ir par 54,7% vairāk nekā pērn šajā periodā. Šādi pārvadājumu apjomi sasniegti gan pateicoties veiksmīgajai sadarbībai ar ilggadīgiem sadarbības partneriem graudu nozarē, gan arī LDz meitasuzņēmumu SIA "LDz Cargo" un SIA "LDz Loģistika" iepriekšējos gados uzkrātajai pieredzei šo pārvadājumu organizēšanā un izpildē.

Vēl pirms aktīvās graudu novākšanas sezonas SIA "LDz Cargo" un SIA "LDz Loģistika" vadība tikās ar sadarbības partneriem, lai pārrunātu gaidāmās ražas tendences un plānotos pārvadājumu apjomus, kā arī izrunātu gan graudu pārvadāšanai nepieciešamo vagonu apjomu, gan citus aktuālos jautājumus, kas ir būtiski, lai pārvadājumi pa dzelzceļu noritētu bez sarežģījumiem un maksimāli efektīvi.

Rūpīgās plānošanas un sadarbības, kā arī labās graudu ražas rezultātā trīs mēnešu laikā - jūlijā, augustā un septembrī pa LDz infrastruktūru pārvadāti 569 173 tonnu vietējo graudu. Lielākie apjomi pārvadāti augustā un septembrī - attiecīgi 226 610 tonnu un 174 359 tonnu graudu, kas ir par 96,5% un 56,9 % vairāk nekā šajos mēnešos pērn. Lielākā daļa vietējo graudu kravu nogādāti uz ostām - kopumā 520 669 tonnu kravu, kas tālāk eksportētas uz citām valstīm. Savukārt kopumā pa LDz infrastruktūru jūlijā-oktobrī pārvadāti 1,7 miljoni tonnu gan vietējās, gan ārvalstu izcelsmes graudu kravu, kas ir par 9,4% vairāk nekā pērn šajos mēnešos.

Graudu sezonas noslēgumā kopīgi ar SIA "LDz Cargo" un SIA "LDz Loģistika" vadību pārrunājot aizvadītās graudu novākšanas sezonas rezultātus un nākamās sezonas prognozes, graudkopji provizoriski lēsa, ka arī nākamā gada graudu kravu apjoms būs ne mazāks par šī gada apjomu, ņemot vērā, ka sējumu platības ar katru gadu palielinās. Atsevišķi graudkopji pauda apņemšanos līdz nākamajai sezonai veikt uzlabojumus arī savā darbībā, tostarp palielināt infrastruktūras kapacitāti, uzbūvējot papildus tilpnes graudu uzglabāšanai.

Raksts tapis sadarbībā ar Latvijas Dzelzceļu.

Uz augšu